Monday, September 9, 2013

Post Event Contest : Astro Negaraku + Go Beyond


Semakin lama blogging, semakin matang penulisan. Kau rasa? Angguk perlahan. Ya, kiranya dah mengakulah kan? Sebab aku baru tekan link blogpost lama-lama. Sampai tersedak tempe goreng baca entry sendiri. Mungkin zaman memula blogging selesa menaip gaya tu. Tapi yang penting tak pernah buat peel nak blogging 'hariniew kitew cukur bulewww hidewng'. Alahai tak semput ke? Bila fikir-fikir balik zaman kegemilangan yang hari-hari terasa nak update blog, lama jugak dah jadi blogger kan? *eh suka pulak main flashback* Since 2009.. 


Ketika itu, aku hanyalah blogger yang menaip kisah-kisah peribadi kehidupan seharian sebagai pelajar diploma. Tak caya pergilah library. Aku pergi mana, dengan siapa, makan apa, pe pe pe pe semua ada kat situ. Sampailah dah habis degree. Boleh panggil ini diari gila-gila remaja. Kerana selepas ini aku tidak lagi digelar REMAJA. Haritu beli majalah Remaja rasa tak sedar diri sangat *lap hingus*. Next year kita dah 25 tahun ye kawan-kawan .. Yang puji aku macam baru lepas SPM, anda memang gojes! Nak kepsi? 


Blogging punya blogging, aku langsung tak pernah join event Nuffnang. Duit iklan dia je aku nak, bahahaha. Lagi satu, aku kan busy shooting, buat assignment, tidur, tengok drama korea. Bila masa nak gi event-event ni semua? Habis tu blogger lain ada je masa? Heh biarlah diorang, aku kan blogger banyak alasan wkwkwkwk. Okay kita buat jump scene! Sehinggalah pada suatu hari, aku dah habis degree. Baru aku terbuka hati nak 'accept' untuk pergi ke mana-mana event yg Nuffnang tawarkan (Sponsored Post). 


Event pertama aku, Watsons bersama Faizal Tahir. Masa tu dah habis degreelah tu. Before that, aku dapat beberapa sponsored post untuk review produk kecantikan. Nuffnang memang best, sebab produk yang dia suruh review semua best-best and mahal. Tapi aku dapat free *ituakusuka* 




The latest, aku pergi event Astro untuk Hari Merdeka. Boleh click sini untuk baca. Best jumpa kawan-kawan blogger. Balik je dari event, dapat email from Nuffnang. Rupa-rupanya ada 'Post Event Contest'. Hadiahnya, Ipad Mini! 

Tak macam ramai pulak blogger yang pergi event tu? Takkanlah aku antara orang yang bernasib baik boleh menang. Nampak tak betapa kurangnya keyakinan diri? Padahal Kotex yeye mencurahkan sepenuh kasih sayang suruh naikkan confidence level kehkehkeh. so tulis entry macam biasa jelah. Luar biasa mana aku reti. Cuma tambah sedikit effort tangkap gambar baring terlentang semua atas bendera Malaysia. 



Selepas 3 hari, pagi-pagi dapat 1 email from Nuffnang & 1 email from Anne Cheah. Tapi dua-dua email tak boleh baca. Dengar kata Yahoo mail problem masa tu. Dah macam drama Melayu kan? Dan-dan lah yahoo mail problem, dia nak bagi suspen lebih sikit. Eeee nyampah kitewwwww tau. K shadap. Dah alang-alang excited apa kata kita libatkan orang lain pulak. Terus watsapp Mira Cikcit, junior masa kt UiTM yang sama-sama hadir untuk event tu "Ada dapat email from Nuffnang tak? Akaknya yahoo mail problem". 5 saat berlalu, tetiba kt Twitter ..

Tak sempat dapat jawapan dari Cikcit, dah tahu dah kenapa. Kahkahkah. 
Thanks Nuffnang & Astro! 

Esoknya terus pergi ambik hadiah kt opis Nuffnang, rasa tak sabar sangat nak pegang ipadmini free! \(.___.*)/ Anne Cheah kata "I dah agak u menang tau". Aku sengih jelah, sengih sampai balik rumah. Mampu? Hahaha. 
Selepas kejayaan aku beli Samsung Galaxy Note dengan duit sendiri tahun lepas. Ni juga kejayaan aku dapatkan Ipad Mini pujaan hati dengan blogging. Alhamdulillah.. Nak beli guna duit sendiri rasanya mustahil. Sebab banyak benda nak difikirkan selain kumpul gadget. Umur pon dah semakin banyak ekekeke. 
Love you! 
tapi tak install apa pon lagi 
Kalau Samsung dah boleh terus guna, 
ni Apple dengan segala ID bagai
Sorry, kertas terkena hujan semasa perjalanan pulang dari ambik hadiah. Walaupon ku kebasahan, tapi tetap tersengih riang. 

Thanks for reading! Bye <3





27 comments :

Cik Eka said...

bestnya. hehehehe tahniah kak maghiaaaa

Shazwani Ramly said...

wahhh tahniah ahkak maryaaa. dapat hadiah. best best.

zarifahmr said...

bestnyaaa ! rezeki awak marya tahniah ! ;)

emy said...

Bestnya kak maghia :) tahniah. Sbb akak mmg creative lettew! Hahaha..btw, suka sgt baca your blog. Awesome overload! ♥

emy said...

Bestnya! Alhamdulillah, rezeki akak :) Tahniah sangat2! Btw, suka tahap berganda blog akak maghia nih.awesomeness overload gitu. Hahaha ♥

emy said...

Bestnya kak maghia :) tahniah. Sbb akak mmg creative lettew! Hahaha..btw, suka sgt baca your blog. Awesome overload! ♥

Mysara Ab Rahman said...

tahniah kak maghia! mmg entry akak layak menang! nak pinjammmmmm...hee

Nissa Jalaluddin said...

maghia cantikkkkk!hehe..congratz =)

Laila Mahfol said...

wah, tahniah kak maghia :D

Asyik Izas said...

congratulatn Marya..:)

Puan Ida said...

wa tahniah yaya
beshnye dpat ipad min
nak jugak huhuhuhu
jemput ye singgah blog akak
akak baru follow blog yaya ni
umielman.blogspot.com

Mira Adzlia said...

wow..bestnye..tahniah babeh..hihi

Leods Presla said...

bestnya..congratulation ;)

Marya Hana said...

Cik Eka : best sbb dapat benda free eka.. haha :D tenkiu..

Marya Hana said...

Shazwani Ramly : mekaseh, mekaseh.. semakin kembang hidong ni.. :D

Marya Hana said...

zarifahmr : tulah, alhamdulillah.. kita mmg suka sgt ipad mini, dah org bagi menang mmg syukur sgt :)

Marya Hana said...

emy : Waaaaaaaaaaaaaa terima kasih banyak emy sudi baca blog & drop comment <3

Marya Hana said...

Mysara Ab Rahman : layak ke? hehe. Tenkiu.. nak pinjam takleh. sewa boleh :p

Marya Hana said...

Nissa Jalaluddin : terima kasih banyak nissa :))

Marya Hana said...

Laila Mahfol : terima kasih laila majnunnnnnn :D

Marya Hana said...

Asyik Izas : mekaseh kak asyik asyik asyik.. ! asyik asyiknya bercinta..

Marya Hana said...

Puan Ida : terima kasih kak sudi singgah blog ni, insyaallah.. selamat menulis :)

Marya Hana said...

Mira Adzlia : terima kasih mira.. alhamdulillah, rezeki dr Allah :)

Marya Hana said...

Leods Presla : hai, thanks a lot :))

dye.yana said...

TAHNIAH!!

lepas ni boleh la update blog bawah tu ada via ipad mini.

huiiiiiiyooo :)

Mek Onie said...

kak maghia memang best!hihi..... eh jap,nampak twitter kita la :P

Faizal Anuar said...

tahniah! Teringin jugak nak join contest dan menang iPad mini