Tuesday, March 26, 2013

Memori Semester 6 | UiTM Puncak Perdana


Assalamualaikum

Blogger mana yang baca blog aku dari 2009 maybe rindukan entry spesies ini kehkehkeh. Before masuk semester baru aku akan post entry pasal barang-barang yang aku beli sebagai persediaan masuk semester. Macam hanger, penyepit baju, sabun syampu dan sekutu dengannya, alas kaki, etc. Tahap kemalasan yg melampau mengakibatkan aku tak lagi post entry sebegitu. Time flies too fast. Kini aku semester 6 Ijazah Sarjana Muda Skrin, Fakulti Filem Teater & Animasi. Bulan 6 berakhirlah hidup aku makan tidur buat assignment kat UiTM Puncak Perdana ni. 6 tahun bukan masa yang singkat untuk aku hadap tempat yang sama. Agaknya boleh jalan pejam mata untuk ke fakulti. 6 tahun babe! so, untuk kali terakhirnya aku menaip tentang hostel, katil, meja study. Mari mulakan! ( -___-*)

Tempat di mana aku membongkang diulit mimpi-mimpi indah. Mimpi yg paling indah ialah CNBlue datang tidur rumah aku. Melampau sangat ke mimpi ni? Hmm. Menunjuk bedsheet bau AEON Setiawangsa. Ohmai.. sumpah selesa bedsheet ni. Kenapalah aku beli? Serius rasa taknak bangun dari katil. No wonderlah aku malas buat assignment. Eh. 
Beli kt AEON Setiawangsa juga. Yelah, semester enam paling banyak meluangkan masa kat meja study. Buat proposal, chapter 1-5 untuk thesis. Please doakan aku grad tepat pada masanya. Padahal dah kecut perut untuk hadap Viva nanti T___T but still bersyukur dapat penyelia yang sporting & mempunyai idea-idea bernas. Kalau nak harapkan ayat level SPM aku bawak ke degree ni, memang tak grad lah.
Hiasan di meja study. Beli kat Popular Bookstore
pernah pulak atas meja aku ada buku? 

Korang rasa aku pemalas gila kan update blog? Taknaklah gitu.. Ni ni ni aku nak update apa yang berlaku dalam hidup tentang semester 6. Actually semalam birthday my lovely roomate. So marilah aku share sikit, macam mana aku kalut pergi mencari hadiah untuk Kak Yana. 
From Fatin
From YuYu
From Marya Hana
Hadiah beli secara kelam kabut semalam. 
2 DVD Anime. Khas untuk peminat anime yang setia. 
Masa beli tu aku yang minat dengan cerita ni sebenarnya. Tapi sedapkan hati "Takpe, beli hadiah untuk Kak Yana, nanti pinjamlah kat dia balik". Bijak membuat pelaburan ^^, kahkah. One more thing, aku pilih DVD pasal orang bercinta je. Al maklumlah dia dalam jiwang mode wkwkwkwk sedapnya kutuk dia kat sini. 
Bagai semuanya ada continuity. Aku hadiahkan dia sticker pokok sakura. Sesuai dengan konsep anime yang tadi ekeke. Tiada dalam gambar shawl berwarna pink+merah juga pemberian di hari jadinya.
Disebabkan masing-masing busy dengan thesis, so kitorang just letak hadiah atas meja study Kak Yana
Ni namanya saje nak meranapkan ink printer aku. Gigih aku design, cehhhhh design sangat. Khas untuk birthday girl. Yang paling nak mengamuk masa gunting bunga-bunga berguguran tu. Harus ada tahap kesabaran yang tinggi. Allahhu Akbar! 
Harini kelas seperti biasa. Yang paling best, aku & Marina dapat bonus mark untuk proposal subjek Directed Studies. Yabedabedu~ Kelas petang pulak dapat tahu aku & Fatin dapat highest mark for our previous assignment. Patotlah ada mood nak menaip blog yippeeeee!
friendship since 2007
OMAK KAU KODOK TERBANG
terkezut tak tengok menatang ni? hehe. Aku beli masa FiTA Art Market.
nama dia IP wakaka. Actually nak kasi kt si dia
Pelik-pelik je kan? Tapi inilah cara mencipta memori persahabatan .. 
See! Kait nama Yana, Marya & Fatin. Semua ni kitorang beli kt FiTA Art Market 
Tak lupa PA Timbalan Dekan kita, Kak Gaia yang request nak ambil gambar bersama. Sobssobs lepas ni tak dapat dah jumpa Kak Gaia yang cute ni. Dia peminat Runningman & korean drama mana yang dia tak tengok. Meh habaq mai, semuaaaaa dia tengok. EXPERT! 
di hadapan Fakulti Filem Teater & Animasi.
Dulu fakulti terkenal dengan nama Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik (TEKA)

Sepanjang 6 tahun kat sini, first time Puncak Perdana takda air yg kronik. Bak kata Fatin, inilah memori yang tercipta di akhir semester 6. Lepas ni bolehlah kenang before subuh dah berebut mandi kat surau, atas dining, dan ceruk-ceruk mana yang ada air. Hmm. Berak tahan sampai 3 hari, euwwww! 

Thanks for reading, bye kawan-kawan.



11 comments :

nurdani said...

bedsheet tu lawa sebab warna ceria. dulu masa belajar saya beli warna suram sebab suram je nak study.hehe.


kenangan masa belajar ni akan buat kita rindu sangat2. macam saya.rasa nak masuk balik belajar tapi nak mengadap VIVA and assignment, exam.wakakak

Mysara Ab Rahman said...

zaman blajar mmg zaman pling best..
akak hbis bulan 6? sama la kte..hee
tp kte ngah praktikal, pas hbis ni skali ngn thesis, hbis la..:)

Fai CeritaCinta said...

kenangan time belajar memang besttt! semua org kalau boleh nak balik semula ke zaman universiti... :)

Marya Hana said...

nurdani : PULAK DAH? Haha. Okay lepas ni kena beli bedsheet yg suram muram. kalau boleh yg horor supaya rasa taknak tidur. so study jelah ..

Marya Hana said...

Mysara Ab Rahman : IC. akak dah praktikal semester 4 lepas. so sem ni pulun buat thesis jelah. Goodluck! ^^

Marya Hana said...

Fai CeritaCinta : Tu yg rasa mcm taknak habiskan study. Eh. Takooooot rindu hmm.

erma rahimah said...

thanks sudi jengah blog sewel saya http://ermarahimah120887.blogspot.com/

Marya Hana said...

erma rahimah : :)

merapu said...

akhir sem mesti kne tinggalkn kenangan, cth angkut air, hee

nasiruddin said...

tahan 3 hari omak ai,kentut kompom2 tombang org sume

Namee Roslan said...

seronoknya jadi roomate maria, dapat hadiah comel2. heheheh. :D have fun on ur 6th semester ok :)