ARIGATO GOZAIMASU.

Friday, September 28, 2012

Mampukah Aku? .


Assalamualaikum kawan-kawan :') 


Bila ada hantu datang ke rumah you, siapa you nak panggil? DATIN MAIMUN. Tapi bila you dalam dilemma, you nak panggil Datin Maimun jugak ke? ini bukan dilemma no matter what i do , all I think about is you si nelly tu. aku dalam dilemma sama ada beli/ tak beli/ beli yang lain. cer citer ko nak beli apa ni? macam rumit je bunyinya. 


kalaulah .. korang duduk sekatil dengan aku. petang makan goreng pisang sama-sama. mesti korang tahu yang dari dulu aku memang veeeerangan sangat nak beli Samsung Galaxy Note. asyik ulang benda yang sama macam radio buruk. dengar cerita Galaxy Note 2 nak keluar? tapi hari berganti hari tak nampak lobang hidung pon. sekurang-kurangnya bila dah keluar yang lagi canggih, menjunam sikit harga Samsung Galaxy Note yang aku idam-idamkan tu, ye dak? frusttttttt. 



tapi apa yang lebih frust, semalam aku macam bagi hint kat parents yang konon-kononnya aku suka beno si Samsung Galaxy note ni. takut nanti diorang terkujat (terkezut) pulak. tapi yang rasa macam nak hantuk kepala kat bucu katil, ayah aku kata "tak payahlah kau nak henset canggih-canggih sangat, kau kan student lagi". 


ayah aku taktau yang Samsung Galaxy Note ni memang dah dua semester aku tahan nak beli tak beli beli. memang cinta mati, kiranya kalau disuruh pilih antara si dia dengan Samsung Galaxy Note, si dia cepat-cepat aku tepis (opsss sorry) sebab nak sambut my baby Galaxy Note punya pasal, wokaka.


1 yang aku perasan tentang diri aku, dari kecik sampai sekarang (dah lonjong) aku payah meminta-minta. tak kisahlah dengan parents ke, dengan adik beradik ke, dengan kawan-kawan ke, dengan boyfriend orang lain. eh? sebab kalau aku nak sesuatu benda, aku sanggup gi cuci pinggan kat kedai-kedai untuk dapatkan duit. okay ini sumpah penipu gila, tak lawak pon. ko hengat ni drama korea? tak taklah kiranya aku akan usaha, dari duit tabung Nuffnang ke, memang aku akan beli apa yang aku nak. tapi sekarang tak dapat restu ni guane? cer citer cer citer. or bagi idea macam mana aku nak jadikan mimpi jadi kenyataan, hehehehe.




dah lama kumpul duit nak beli guna duit sendiri 


semenjak praktikal haritu adalah sikit duit elaun yang aku sempat simpan. yang tak sempat tu dah perabis gi makan kepsi, mekdi, open table, joli katak. uwaaa, tulun! nak beli ke taknak? terima kasih sebab dibelenggu dengan masalah aku, hehe. thanks for reading, bye :')

p/s : sokong aku dalam Pencarian Gadis Konfiden Kotex Fresh 2012, click Marya Hana untuk undi, terima kasih kawan-kawan :')



31 comments:

nalsweet said...

kelakar la awak ni dik..em, since awak nak beli pun pakai duit sendiri, beli jelah..

tapi jangan beli sampai takde duit..beli guna duit nuffnang tu kira ok sgt sbb duit tu kan duit magic..atas jasa baik nuffnang kan..xkeluar modal..hehe

btw, S.G.Note memang superb! mampu jamu mata je akak nengoknyee

Emma said...

NASIHAT UTAMA..SIMPAN SYILING BYK2 :) HEHEHHEE

Mila Ahmad said...

chaiyok, chaiyok semoga berjaya ye.

Myera Nyera said...

jemput bace ^^

http://mywithoutreasonii.blogspot.com/2012/09/cerpen-cinta-hanya-kita.html

Nurmujahidah Ismail said...

hope your wish will come true soon :D

merapu said...

dimana ade kemahuan di situ ade jalan, wahaha, mane tau ade follower u yang bermurah hati nak bagi kat u sbb die crush ngan u ke, huhu. Pray, doa banyak2 ye comel.

hnahdy said...

ikat perut ye :)

eyqaaman. said...

Atiq pun nak sangat Galaxy Note tu..tp rege still rm1800 mana nak cekau nyah? fengsan mydaddy kalau dia tahu harga bole beli sebijik laptop! hahaa

Marya Hana said...

nalsweet : kadang2 kelako kot.. aaa tulah, tp duit nuffnang pon x tertampung kot nak beli Samsung Galaxy Note tu, mahal utk student mcm kite ni kennnn..


kalau ada rezeki, insyaallah..

Marya Hana said...

Emma : smp bila agaknya baru i boleh pakai galaxy note tu ? alahai sedih..

Marya Hana said...

Mila Ahmad : toche toche !:))

Marya Hana said...

Myera Nyera : OK.

Marya Hana said...

Nurmujahidah Ismail : insyaallah, doakan ! (:

Marya Hana said...

merapu : HAHAHAHA. 1st time i baca comment and gelak berdekah2 smp jatuh katil, erk over.

ada ke blogger yg mcm tu? OH MY.. pengsan jap! :D

insyaallah kalau ade rezeki.. hehe

Marya Hana said...

hnahdy : nampak gayanya..

Marya Hana said...

eyqaaman : TAU TAKPE.. boleh dapat sebijik laptop. kalau mcm tu alang2 kumpul duit sikit lagi, boleh beli macbook pro,utk subjek editing.. fuhhh.. tataulah nak beli ke tak ni, mahal sgt..

Shahada Fauzi said...

kalau dah cukup duit tu, beli je la yunk..hehehe..

Marya Hana said...

Shahada Fauzi : kalau boleh nak mintak cik sha support sikit, hahahahha :D

pepol said...

xlama lagi blh la bli,dlm bajet ada sebut rebat rm200

Marya Hana said...

pepol : so kena tggu 2013? Pengsan ! haha.

cik LOLA said...

haha, tengok member2 pakai hebngpon canggih2 rase gream jeee.

taoi kalau guna duit sendiri tu kira oke la.


gud luck neway!

Marya Hana said...

cik LOLA : i memang dah lama nak henpon ni, cuma tak berpeluang/ kumpul duit je .. hehe..

thanks .. :))

shera haifa said...

sy mengidam juga. idamkan fhone yg touch skrin.. kawan2 dah sibuk dop touch2 sy je xmampu.. huhu

eyqaaman. said...

beli macbook trus je yaya..lagi berbaloi-baloi..tapi duit tu tetap terbanggg..kekeke

Marya Hana said...

shera haifa : xpe,nnt kalau ade rezeki awk beli eh? goodluck, selamat menabung..

Marya Hana said...

eyqaaman. : duit terbang utk pelajaran xpe. major tu .. kena pakai macbook.. tp tatau nak cekau duit tang mana ni.. alahai mana nak carik sugar daddy ni, kahkah.

Namee Roslan said...

kalau nak beli,namee rasa okay je maria sebab boleh pakia untuk blogging jugak ! blogging kan gain money ! :D so, duit dari blogging tu kira cover up balik costing in purchasing the note :D namee plan juga nak beli satu ...tapi fikirrrrr. haha

Marya Hana said...

Namee Roslan : bila namee ckp mcm ni, baru terbukak sikit hati "haah betul jugak tu". amboi pandai namee bg nasihat! thanks .. :))

Anonymous said...

Kakak...nk tanya,praktikal at rtm dapat elaun ye? Pls answer....hehehe:) tq!

Marya Hana said...

anonymous : yep, sehari RM15..

Ridzuan Zulkiffli said...

tumpang tanya.. elaun kat rtm ni berapa ye?