Friday, July 6, 2012

Kawaii Gift of a Friend.


"Seperti kera mendapat bunga". 

Eh senyum kera-kera depan laptop ni! hiks jangan marah nanti kena jual. aku dari kecik seorang yang menghargai pemberian orang, bukan seperti kera mendapat bunga. sekecil-kecil pemberian maknanya begitu besar dan gabak bagi aku. walaupon orang kasi biskut dalam tin, akan daku simpan tin biskut sebagai kenangan. kelas kan? macam tu sekali paham dak? makcik jejariruncing ada lukiskan gambar aku masa zaman sekolah, pon aku simpan. 


haish pokoknya semuanya aku simpan sebagai kenangan persahabatan, percintaan (syyhhhh), bilik pon dah layak jadi muzium. jenuhlah nak pindah rumah nanti, insyaallah tahun ni jugak aku akan pindah rumah yang sejengkal je dari rumah aku sekarang. rumah tu dalam proses renovation. 


pe'el aku kalau lepas tengok movie, tengok runningman, even main facebook sekalipon, lepas tu aku kompem mencari bantal dan tilam. kalau suruh buat assignment, lagi menggelupur cari bantal ! alkisahnya aku tidur sumpah lama petang tadi. bangun-bangun tidur roomate kata :



"eh mana yang mira kasi kau tadi? dia letak atas badan kau kot". 

agak jenuh aku membogelkan diri atas katil (tipu), sambil mengibas-ngibas. 

"apa bendanya?" (dalam kondisi yang sangat mamai)





[bahagian hadapan]
taraa ! handmade keychain for me !


[bahagian belakang]
baru aku perasan, purple colour ! favaorite ..


apa yang menariknya handmade keychain ni? yang pertama nampak tak sebesar-besar gajah huruf "B" tu, lambang aku sebagai seorang blogger yang tegar tapi pemalas update blog kan? (oi kejamnya korang mengangguk). 


yang keduanya, benda ni dijahit khas oleh my housemate Amieyra Sabri, tanda persahabatan semester ni bersama-sama mengharungi hidup bersama dalam satu rumah. amboi macam tu punya skema badot ayat aku.si Mieyra ni lain course, dia ambik Information Management (Record). psst, dan single lagi okay!


memandangkan Mieyra kompem baca entry ni selepas dua minit aku publish, so aku nak bagi sepatah dua tiga 40 100 kata. sorry kalau yaya suka-suka hati marah korang (housemate) tak susun selipar, ngamok itu ini, macam mak tiri kata ko!  memang itulah diriku, mua haa haa haa. tapi sebenarnya orang kata marah-marah sayang  (>__<)

rasakan penangan duduk serumah dengan cik Marya cerewet.



yang bahagian belakang ni kawaii kan? 
rambot sikat tepi, lipstic pink aku tu yang tak menahan .. haha.. 


makanya, aku gantung keychain tu kat External Hard disk
tiba-tiba aku bertambah semangat update blog bila ternampak "logo" tu


Thanks for reading kawan-kawan blogger :') bye.


p/s : aku suka aku suka ! ada sesiapa nak kasi lagi tak? ^^




13 comments :

Syahirah Suhaili said...

waa..untungla dapat keychain dari housemate..comel!

Nur Aischa said...

wahhh kak, cantiknya handmade tu!! lawa lawa lawa~ :D aduy ni nak jealous nih, hahah. boleh buatkan utk aisyah juga?? ;D

Faraa Hanieys said...

gambar akhir tu... ada iras2 muka bf akak la. macam adik beradik. sekali pandang mcm sama... panjang jodoh ni ^___^

Hanif Redland said...

Cantik..boleh la tempah satu..hehe..

Cik Rongoks said...

olololo..comeynye ! ^^
jeles sudaaa.

Nina Ayra said...

sweet nye handmade keychain..nk jugak boleh tak?? hehehe

steffany daph said...

ha, lain kali namapak logo tu puas-puas biar sentiasa semaNgat nak update blog (:

Namee Roslan said...

comelnyaaa keychain!! nak jugak satu! hehe. yang dia jahit ikut rambut marya tu comelnya!! pandai dia buat.

ADEEYA said...

Lawa :)

Atiqah Wadiah said...

kita nk kasik seploh..yaya nak?hehe

chemija said...

comelnya keychain tu :)

merapu said...

comel, cute sangat kawan kamo tu, huhu

hanabunga said...

waah nice! SImbol blogger pun menjadi sangat! nak juga! hehe :D