ARIGATO GOZAIMASU.

Friday, December 30, 2011

Sekolah Kebangsaan Taman Keramat (1).



Assalamualaikum kawan-kawan blogger ^^



Terasa mengimbau kenangan lepas. kalau cuba dicungkil kenangan zaman sekolah rendah, aku ni pelajar yang biasa-biasa aje. Tak pernah buat masalah disiplin , panjat pagar ke, panjat pokok ke, melawan cikgu ke, meniru masa exam ke. no no no! 


zaman sekolah rendah boleh dikatakan melegakan hati mak bapak aku sikitlah.. duduk kelas depan-depan.. kot duduk kelas belakang sah kena "belasah" awat bingai and bebal benau aku ni.. alhamdulillah.. bapak aku sentiasa pantau result aku. 


haaa. bercakap pasal result .. rasanya follower lama dah pernah tahu kisah ni..


aku pernah sorokkan result exam dalam sarung bantal sebab taknak ayah aku tahu kertas ujian cikgu dah kasi balik kat budak-budak. dapat B aiishhhh ok lah tu. tapi bapak aku kata K.O. at last, nyorokkan dalam sarung bantal sampai kepam, bila dah tiba masa cuci sarung bantal, copek-copek hapuskan bukti laju ke dalam tong sampah. hua hua hua. bingai bingai..



so aku mengambil langkah "bijak" (ketika itu) untuk berkata ..

ayah : kertas exam dah dapat ke belom?
aku  : belom .. cikgu tak cakap apa-apa ponggggg.. 
ayah : dah berapa haribulan ni, takkan tak dapat lagi.(seakan tahu trick anak dia)
aku  : memang belom.. takde pon dalam beg sekolah.. 


PERHATIAN : adik-adik yg masih bersekolah jgn contohi peel budak bingai. HAHA.


Kenangan manis pernah jugak naik pentas hari kecemerlangan , sebab dapat no 2. sepanjang aku sekolah tak pernah merasa dapat no 1. kucilwa sunggoh daku (T.T)


so hari ni sekali lagi aku jejakkan kaki kat sekolah yang banyak sangat kenangan pahit dan manis selama 6 tahun. yelah darjah 1-6. naik tahap dua darjah 4,5 and 6 aku memang kaki pergi camping and lawatan. Cikgu bagi jelah surat apa-apa pon pasal lawatan or camping, copek yo mak bapak aku bagi kebenaran! belajar-belajar jugak, tapi bila time berseronok and nak dapatkan pengalaman, mak ayah aku no hal.. 




hari ni budak darjah 1 ada orientasi. so sepatotnya mak ayah yang kena teman si anak tarzan tu. tapi .. memandangkan aku ada kat rumah. memang tak diberi option lain, kompem kompemlah aku yang akan jadik "mak" budak tu. 

nampaknya aku macam "ibu tunggal". hikhik. sebab datang sorang-sorang.. al-maklomlah laki i out station (Adi Putra) jyeahhhh.. berangan..





muka tak boleh bla , sementara tunggu nama dia kena panggil


lepas budak-budak masok kelas, ibu bapa ada taklimat pulok~ aku dah rasa macam nak dapatkan katil and bantal pelok. aaaa ~

tak banyak pon berubah sekolah aku ni.. 


ingat lagi masa tahap dua, aku aktif dengan rumah sukan.
 Rumah hijau! yang selalu aje corot masa tu.. haha.. 

kat sini lah aku lawan bola tampar ! dulu aku suka bola tampar! 
sekarang? zzzzz.. 



Sekolah Kebangsaan Taman Keramat (1)
Jalan Enggang Timur, Selangor Darul Ehsan

yang tak disangka-sangka, cikgu yang dulu rapat dengan adik aku si Bella Lim tu, cikgu kelas zaqwan.. haih.. semua cikgu yang aku jumpa tanya pasal si Bella. dulu kat sekolah rendah memang cikgu-cikgu kenal dia. sebab dia aktif itu ini. sukan memang aktif sakan sampai kepala dia nak kena hantok kat dinding dek mak aku. then dia aktif dgn Caklempong lagi.. pengawas mawas pulak tu .. 





aaaa macam ni lah kot pecaya dengan kebolehan budak tu tangkap gambar ..
gambar aku nampak lobang hidong je haaa :D siot !


Rabu depan dah start sekolah  , macam mana lah budak tu .. hope tak merengek macam kakak dia dulu-dulu. ops ! (-.-")

p/s : Thanks Syazwani Mazlan untuk entry 6 blog yang aku suka tahun 2011 . Aku sentiasa menghargai pembaca-pembaca blog ni =)



28 comments:

yana lyana said...

hehe..perangai bebudak memang camtu..
banyak betul songehnye.. :p

happy new year awak yg comel :)

Rozuan Ismail said...

kantoi kejap akak dia dulu buat peel

El-Janna said...

hueh989 .. jadik mak plk..

seronok tgk budak2

Gaung aka fahamimajid said...

alamak adik aka tarzan tue..penuh debaran kat muka..risau nk jumpa cikgu ke risau cikgu tanya pasal upadate akak dia time dalam class nanti hehe

ENTRI TERBARU: 50% diskaun tambang bagi Warga Tua,OKU 1Jan2012, Semakan tawaran Kolej Vokasional, SM Teknik dan Vo..., lelaki pun rugi gak kalau tak reti memasak

chEntA said...

ayuh,kita kembali ke sekolah..hehehe..
^_^

syamimi fatin said...

baca entri nih memang bole mengimbau kenangan sek dulu2 ;)

ezzaty said...

alalalala...time skola memang best :)

♥CIK SHA♥ said...

darjah 1 dah si ensem gigi rongak tu eh..ehehe..


selamat tahun baru marya..^_^

Mr feckry said...

Selamat tahun baru. Semoga tahun 2012 Allah menambahkan rahmat , murahkan rezeki dan menjadikan lu sebagai hamba yang paling Allah sayang...

merapu said...

Comel je, sekolah sekarang makin canggih.

bella lim said...

siapa doh cikgu kelas zaqwan? kemain kau ngutuk aku kan cilake

Baby Gurl said...

salam...hello..wahh kembali ke zaman sekolah yang comey2 kitee..hehe.. kite kan sme sek...sama rumah sukan lggg..hehehe...=)

awak selalu lawan dengan yana rahim kan...die kan rumah kuning...kalau cikgu khairi asyik ckp, cpt yana, cpt..hehe =)

rindu zaman sek rendah...tengok sekolah tu mcam sama jee xbyk beza kan...kira bangunan baru tu,*zmn kite dulu sek* klz adik awak kt situla ye..=)

wahh besar daa dik awk...nek darjah 1 kan..hehe =))

Baby Gurl said...

oowhh..maafla berjeleee lak msgg =))

Marya Hana said...

yana lyana : aa tu la pasal..

eh, happy new year awk yg lebih comel.. hehe >.<

Marya Hana said...

Rozuan Ismail : takdelah terok mana pon. wakaka.

Marya Hana said...

El-Janna : hehe tak pasal2 kan..?

Marya Hana said...

Gaung aka fahamimajid : dia risau kakak die nak melarikan diri dr sekolah ke idok.. >.<

Marya Hana said...

chEntA : taknak taknak.. :P

Marya Hana said...

syamimi fatin : tu baru sikit.. kalau nak share semua, sampai minggu depan x abes bace..

Marya Hana said...

ezzaty : setuju :)

Marya Hana said...

♥CIK SHA♥ : haah.. haha :D cepat mase berlalu..

happy new year my lovely cik sha :)

Marya Hana said...

Mr feckry : insyaallah, amin.. thanks.. u too :)

Marya Hana said...

merapu : sekolah awk canggih ke..? sekolah sy same je mcm dlu.. xberubah..

Marya Hana said...

bella lim : hahahhahahha. gi mam !

cikgu norhayati embong..

Marya Hana said...

Baby Gurl : haah, kita sama rumah sukan.. yana tu sebok je, rumah kuning kuwek kuwek! haha :D

its ok.. comment lagii panjang2 kat entry lain gak.. haha.

Ariena Hisham said...

Selamat kembali ke sekolah buat adik kepada Kak Marya Hana :)

Anonymous said...

kak marya nnti bolehla buat entry psl kenangan akak zaman sekolah pulak ye..hehe

ZeRa OsHiN said...

wah,rndu gle kt skola bley x?
mmg tiap kali camping mmg jmpe muke ko la...hahaha~
tym ade cikgu2 otai dlu,cam cikgu mazdi ngan cikgu adin sume...mmg da best la!