ARIGATO GOZAIMASU.

Tuesday, December 27, 2011

Kenapa suka mandi?

Assalamualaikum kawan kawan blogger ^^


Kenapa aku suka mandi ?
Kalau salah jawab ni maka jatuhlah reputasi aku sebagai anak dara. hiew hiew. ada orang suka mandi sebab dia TERPAKSA mandi. kot tak mandi 15x sehari, lembu lalu sebelah pon boleh ta'un. maybe hormon orang jantan berlebihan maka dia mengeluarkan peluh yang berlebihan. it's ok, itu boleh tepuk tangan sebab ada effort nak mengharumkan bukan ketiak jiran sebelah, ketiak dan badan sendiri jugak. ye dak?



tahu ke laut ke laut .. lain yang ditanya.. lain pulak yang aku merapu, kembali kita.

Dari sekolah sampai sekarang .. (konon sampai sekarang) aku suka mandi sebab :



Kaki Berangan , bukan buah berangan.
masa zaman sekolah kan hot dengan AF. bukan Alam Flora tapi Akademi Fantasia. so aku selalu tengok video masa diorang tengah audition tu. jangan haraplah nak tengok je, mesti mau "feel" sket! korang perasan tak, sebelum menyanyi diorang akan sebut nombor giliran audition tu. contoh :


"saya bernombor 001 akan menyanyikan lagu Awan yang terpilu".
amboi amboi aku pon pandai ! dalam bilik air perasan sengsorang.


"Hai saya marya, bernombor 000 akan menyanyikan lagu Pelamin Anganku Musnah".
lepas tu PERAHSANTAN ler sorang-sorang. macam dapat pergi next stage.





aip aip jangan pandang lama-lama. ni muka nak membuta.

Koleksi barang mandian
selain aktiviti sihat iaitu "berangan", koleksi barang-barang mandian pon boleh mendorong aku untuk mandi dan mandi lagi. tak percaya tanyalah roomate aku. sabun yang ni tak habis lagi, dah beli sabun lain. sabun yang nu tak habis lagi, gatai tangan pergi guardian beli itu ini. hoi! apa nak jadik entah ..







kat rumah aku pakai Satsuma Showel Gel. best sangat bau dia.
terasa segar sentiasa, The Body Shop apa-apa pon best ..


aku rasa aku lebih terarah ke bau bauan yang berunsurkan "limau".

tak cayo? meh tengok barang mandian aku kat UiTM pulak.


Shokubutsu, Orange Peel Sensation

setakat ni, yang terbaik ..



lavender spa exfoliating bath scrub, Guardian.

yang ni pon ok gak, untuk menyental daki-daki di mana jua ^^ haha. belakang si lavender spa exfoliating bath scrub, dua-dua Shokubutsu yang masih ado isinya. ish ish ish.

so, korang belilah barang-barang mandi mengikot citarasa masing-masing. supaya rajin sikit korang membersihkan diri. sambil sambil tu kot nak ikot peel aku berangan dalam bilik air pon boleh, 2-3 album no problem punya aku belasah!


Bilir air bersih
Orang kata, kalau nak tengok seseorang tu pembersih ke tak kena tengok toilet dia. macam aku memang dah sign kontrak beros toilet. That's why toilet rumah or toilet kat UiTM bersih sentiasa. nak melabur pon tak segan silu. selesa ajoooo ^^. cuba bayangkan taik cirit bersepai-sepai kat lantai toilet, selera ke nak mandi manda kat situ..? aduhai .. naik bulu roma den!


ok lah korang, adik aku dah kacau haa. suruh tengok dia main game. bye!


p/s : final exam dah dekat, goodluck korang .. ^^











30 comments:

♥CIK SHA♥ said...

ehhh..abu oren la! ehehehe..

Cik Zety said...

ramai yg cakap shokubutsu orange tu best. nanti nak try lah :)

Gua said...

ehh, ramai betul suka guna shokubutsu kan. wangi! =)

Faraa Hanieys said...

hoho banyaknye sabun. tak yah pakai perfume la cmtu. pas mandi mesti wangi sepanjang hari :)

Pocket said...

dengan adanya gambar toiletteries itu, pastinya ramai adik adik sekalian akan turut membeli barang barang seumpama, peminat lah katakaaann..

bau limau!
cium kamu mesti bau kek oren:D
kenapa dua berus gigi?

Rozuan Ismail said...

adik kau ni kacau daunlah.aku lagi suka pakai sabun bau jambu batu.sebab aku jambu.ehh.haha..

Salwa said...

While I prefer rose scent bath.hehe. Goodluck final exam next month. ;)

sumaiyah mokhtar said...

toilet pun bersihhhh sure2 rumah clear bersih ni, :)

~roslinda~ said...

hai beautiful maya!hehe~
sama lah habit,brg mandi belum habis mesti dah beli baru.pastu pakai yg baru je sampai habis, baru lah habiskan sisa2 yang belum habis tadi.huhu

anish^tingtong said...

suka gak shokubutsu...wangi dan banyak buih. heeeee

nurmujahidah said...

sentiasa tunggu marya update,, kih3,, t muja perkenal gak la alat mandian,, nak tiru awak,, haha :D

musya said...

good post bout MANDI. hehe nak post jgk boleh tak?? mcm tag2 pulak kan. =..=

atiqa aris said...

betol2 popuan kene pembersih ag2 bab2 toilet nih,baru pas wat bini.heho

Ariena Hisham said...

Kak Marya! Kita ada sabun yang sama. Sabun lavender tu. Memang best kalau dipakai sebab dia macam scrub. Hihi :)

myra abdullah said...

lavender spa exfoliating bath scrub mmg the best!
wangi-wangi lpas pkai..i like! =)

Marya Hana said...

♥CIK SHA♥ : haah, ceq sukooooo ! :)

Marya Hana said...

Cik Zety ; yeke..? aaa, better u try.. :)

Marya Hana said...

Gua : semestinya.. mmg wangi, fresh sgt.. ~ :)

Marya Hana said...

Faraa Hanieys : gud idea..!! haha LOL.. :p

Marya Hana said...

Pocket : haha macam tu pulok..bukan senang nak penganruh org.. :)

haha. sbb kuat beros gigi kot !! :P

Marya Hana said...

Rozuan Ismail : die mmg selalu jadik pengacau.. :P

aaa? pelik2 lah kau..

Marya Hana said...

Salwa : rose..? also love it.. :)

thanks.. u too..

Marya Hana said...

sumaiyah mokhtar ; ahah, insyaallah.. :)

Marya Hana said...

~roslinda~ : hai roslinda.. :)

aaa tu lah, entah apa keje lah peel mcm gini..

Marya Hana said...

anish^tingtong : setuju dgn u.. like it ! ^^

Marya Hana said...

nurmujahidah : wahh, terharunya.. thanks a lot.. silakan :)

Marya Hana said...

musya : boleh boleh, silakan.. :)

Marya Hana said...

atiqa aris : haha, sape nk kawen ngan i..? :D

Marya Hana said...

Ariena Hisham : yezza.. scrub.. senang nak menyental kan..? sedap je rase.. :)

Marya Hana said...

myra abdullah : u pon pakai..? aaa, i setuju ngan u.. :)