Tuesday, November 1, 2011

Assistant Director & Art Director.

Bila kita suka buat sesuatu perkara tu, mesti mai semangat berkobar-kobar anak malaysia dalam diri. ala ala semangat patriotik gitu ! tapi ni bukan kes 31 Ogos ke apa. cuma nak kata.. kalau kita minat, no problem punya sebanyak mana tugasan yang kita dapat.






contoh best .. kalau lecturer kata " saya nak kamu buat presentation se'kreatif mungkin.. ". ahah ! zupzapzupzap otak aku ligat je fikir apa nak buek ni. baru baru ni dapat assignment untuk subjek Film History. group kitorang last sekali akan present .. but its ok .. kitorang dapat tajuk "Thailand Cinema".

mula mula gigit meja jugak bila difikir macam mana nak carik bahan ni.



bila balik rumah, internet sepantas kilat then aku mula research satu per satu. wah best jugak Thailand Cinema ni. filem filem diorang dulu lebih ke arah sex .. HOH? macam mana kitorang nak present nanti biarlah rahsia.. haha.. khap khun khap..


selingan tunjuk wallpaper baru :') boleh?




disebabkan aku ni suka bab-bab kerja art ni, shooting kali ni aku jadi Assistant Director 2 untuk subjek Directing I . kena pastikan talent , prop , wardrobe, make up semua berjalan lancar masa shooting. tu okay lagi walaupun menggagau siapkan slide malam tadi untuk tunjuk progress kat lecturer.




tu shooting yang pertama. shooting yang kedua berlaku seminggu selepas group aku shooting. kali ni di bawah subjek Art Direction. cabaran lagi kau dapat maryaaaaaaaaaaaaaaa.

jadi Art Director pulok.




cerita ala-ala filem Susuk. so banyak keperluan art department yang kena setel. contoh tempayan, limau nipis, lilin banyak , tempayan, ala ala pemujaan tu. then kena jadi hang cangkul kejap untuk scene tanam mayat. pergh, bila bayangkan pon dah serabut kepala hotak mak nak ..

so tanamkan minat .. insyaallah aku boleh buat !




bak kata Encik K :

" KAMARIA.. kalau art group ni tak berjalan lancar.. markah awak dulu yang saya potong"
[ mak ai sentap jugak jadik kepala ni.. ] -merana badan tak? hehe.




yang pastinya sekembalinya aku dari shooting, mesti bertan-tan gambar melekat kat blog ni. dah sedia? bertepek tepek taik mata melekat .. sebab dua tiga hari baru khatam satu entry bahahaha~



last sekali ..

Thanks Kuera Sendat [ kawan aku yang muka iras iras fasha sandha kalau dia berjaya kuruskan badan nanti] kuikui..

dia yang kasi aku Heart Note ni pagi tadi. aku sangatttt suka ! ok bye !












14 comments :

hamzah ian said...

sebab gambar hang ambik mmg lawo maka aku rasa nak sangat tengok lagi.

jadi aku follow hang.. hehe

NinaAz said...

cantiknya pic kat desktop tu...edit mana?? hehe

♥CIK SHA♥ said...

dah2..dah bersedia nak buntangkan mata tengok gambo..tak sabo ni..ehehe..

kura said...

yela kak marya yelaa. amik la gambar banyak banyak. dah sedia dah nii. hahah

Semut Senyum said...

wow! hebat ni!

cik aiLebiu said...

ni kompem sok lusa mmg bebetul jd director kat layar perak ni..

cik nur said...

gud luck yaa myra :)

Marya Hana said...

hamzah ian : ohh begitu.. thanks .. =) silalah tgk selalu..

Marya Hana said...

NinaAz : edit termudah, photoscape..

Marya Hana said...

♥CIK SHA♥ : haha. nnt rabak mate cik sha.. gamba banyak sgt nak ditengoknya.. :D

Marya Hana said...

kura : bagos. kau paling setia.. tgk ah nnt smp cirit..

Marya Hana said...

Semut Senyum : ape yg hebat..? tu tugasan.. (T.T) hehe

Marya Hana said...

cik aiLebiu : hehe fyi, i xamek major directing kot.. rase2 nak ambik editing.. sbb i lebih minat editing..

Marya Hana said...

cik nur : thanks cik nur :)