ARIGATO GOZAIMASU.

Saturday, September 24, 2011

Anak tunggal or adik beradik berderet-deret BEST?

Asal balik je dari Jaya Jusco meleleh air mata.


jangan haraplah asal mintak aje DAPAT. dapat penyepak free boleh la kot. masa aku kecik dulu aku pelik kenapa aku mintak ayah dengan mak aku belikan barbie doll asyik tak dapat. aku main barbie doll? yelah dol aku kan perempuan, sedikit pondan.


balik rumah Harapan Marya Hanya Impian sahaja (kawan kawan aku suka perli nama blog ni. ci-la-ke tak? HEHEHE~)


paling tak puas hati dengan kawan kawan yang anak tunggal. semua yang diorang nak mesti dapat. dalam hati pernah berangan kalaulah aku anak tunggal.. duit banyak banyak tak kemana. semua aku boleh pergi lenjan beli baju kasot bla bla bla.



adik beradik aku 4 orang. 3 orang dah besar , sekor je tercicir jauh sikit. aku sebagai seorang kakak sulung memang patot mengalah dengan adik adik.


Bila dah besar panjang (serta lonjong) macam sekarang ni.


ya aku sedar adik beradik ramai ramai barulah syok . anak tunggal best dari segi mintak- apa- semua- dapat. cuba bayangkan kalau dia dah kahwin and nak balik raya. sunyi kan?


contoh paling best adik beradik ayah aku ada 8 orang. perghh syok gila bila syawal menjelang. ramai sepupu sepapat boleh gosip gosip. loh tu ke tujuan asal? hehe.



yang aku peliknya ..

adik aku macam anak tunggal. mentang mentang dia sorang je yang duduk kat rumah. sebab orang lain semua dah nak kahwin ops ~ tersasul pulak [mood gatai]



terima kasih ranapkan duit PTPTN aku.
asal nampak "angry bird" dia sapu

aku pon nak jugak.
keperluan ni. bila duit keluar buat buat tak nampak. boleh ? hehe.

suka tissue holder tu sebab purple colour. plus tersama pulak dengan background blog ni. tak habis habis. pergi mana mana "eh cantiknya benda ni.. ". kenapa? purple.


p/s : hai hoi. aku update kat Durian Tunggal, Melaka. kampong mak aku. internet boleh tahan laju pulok ~ dulu , kura kura jalan lenggang kangkong.






40 comments:

Yasmin yusof said...

hhhmmmkk!!!Adik ko pon minat angry bird!xblh jadi neh..hahah

عمار مطاوع said...


nice blog

kura said...

haha.. serta lonjong ye. haha..

wah.. seronok la adik kak marya tu, senyum lebau minta apa semua dapat.

err. kurakura skrg dah laju ok -,,-

Lelaki Godang said...

hanya impiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.. haha

bella luna said...

hehe,tapi maybe jadi anak bongsu lagi best kowt,sebab boleh paw ngan kakak and abg lau mintak ngan mak ayah tak dapat,.hhe

Dayana Nasir said...

ada adik bongsu yang jauh lagi muda memang dah macam anak tunggal je dah..barang dia jeee yang dibeli. lepas mainan, mainan. lepas kereta, motor. lepastu kereta balik. haha.

pinky_liscious said...

kalau saya suka anak tunggal...cuma tak best dia 1 jela,borink..hehe

~tRah~ said...

klo anak tunggal,memang best..tapi kadang2 klo ramai adik beradik pun best jg...blh wrestling adik beradik klo x puas ati..hihi

Mr feckry said...

berderet-dere agi best

Salwa said...

manje la adik. Bertuah dye.hehe.

myra abdullah said...

kadang2 teringin nak jadi ank tunggal.
tp bile dipikir balik..
bersyukurlah ade adik beradik ni ^-^

syima harun said...

adik beradik bederet la best. bradik saya dua orang je. so hari-hari tengok muka dia je. haha

nurwa aish said...

saya anak tunggal tak dpt pe smue yg sy nak pon kak marya :)

Akmal Ezzah Alias said...

haha same to me... ada adik bgso. dia sorg memg mnja gile.apa nak sume dpt.. haha...

tapi memg best ada adik bradik ramai... hepening!!!! haha..

Marya Hana said...

Yasmin yusof : lame dah min.. minat gle. pantang NAMPAK. habis duet aku.

Marya Hana said...

عمار مطاوع : thanks.

Marya Hana said...

kura : senyum ah kan. cube kalau x dapat. mau die hentak2 kaki kat lantai kedai tu.


eh, terase pulak kura yang ni? haha

Marya Hana said...

Lelaki Godang : erk. dah kenape.?

Marya Hana said...

bella luna : alo, kesian anak sulung mcm i ni.. T.T

Marya Hana said...

Dayana Nasir : yes, dayana pon berpengalaman.. hahahahha.. memahami kan.. ~

Marya Hana said...

pinky_liscious : boring tu lah.. tp kot ramai sangat, mesti kuat berebot..

Marya Hana said...

Mr feckry : betol..

Marya Hana said...

Salwa : die manja dan mengade.

Marya Hana said...

myra abdullah : betol.. balik raya pon meriah sakan..

Marya Hana said...

syima harun : dua orang ok letewww. nnt i kawen, kalau boleh nak limitkan jugak. paling ramai 3 org kot..

Marya Hana said...

nurwa aish : alamak. tu sbb awk x pandai bodek mak ayah.. hehe

Marya Hana said...

Akmal Ezzah Alias : yeke.. habis kopak kite kena keluar duet sbb semua die nak.

yes! absolutely rite..

Laila Majid said...

waaa i anak tunggul ok,tunggul pulak.tunggallll heeee
ade best ade tak best ;)

Shurazirah Sukhur said...

anak tunggal pun best, adik-beradik ramai pun best..hehe

cik sakdi said...

aku anak bungsu.. aku suke pow abg akak aku. hari tu raa berjaya pow kasut 200. sorang sikit lame2 jadi bukit auwww. ank tunggal bosn la. sorang2 je. haha

juliet. said...

ni yg mak sentap nih noks! nak angry bird jugak! hehehe. mmmm..mcm nk buat entry balas je psl anak tunggal?? hehhee ;)

Marya Hana said...

Laila Majid : haa tu lah, masing2 ade kelebihan... :) untungnya anak tunggal..

Marya Hana said...

Shurazirah Sukhur : so dua2 best..? yg mane LAGI best..?

Marya Hana said...

cik sakdi : haha. memang x dapat dinafikan. anak bongsu paling best. boleh powwww org aje kan ~

Marya Hana said...

juliet. : haha. balas balas !!

0nenanina Vanilla said...

huhu..na tunggal pompuan.memang bestla mintak macam2 dapat tapi tak dimanjekan sangat.kena berbaloi ngn pencapaian belajar.. tpi kan best adik beradik ramai..syok bile raye la.. kecoh

♥CIK SHA♥ said...

adik beradik ramai la syokkk..^_^

Marya Hana said...

0nenanina Vanilla : ramai jugak anak tunggal kt sini yep.. :)

Marya Hana said...

♥CIK SHA♥ : sangat syokkkkk kan cik sha. cik sha berape adek beradek..?

Cik Suheela said...

budak kecik memang suka meranapkan duit budak besarrr...nyampahhhh hakhak