ARIGATO GOZAIMASU.

Thursday, August 25, 2011

Pendaftaran sekolah dan entry balas dendam.

Kenapa budak budak tak suka pergi sekolah ?
tak payah pusing ayat. kenapa aku tak suka pergi sekolah? -.-



  • sebab kat sekolah selalu berdepan dengan singa singa laot. erk. sorry maksod aku cikgu yang garang tak kena tempat. selalunya bukan cikgu lelaki ponggg. cikgu sesama jantina dengan kitewww kitewww ni. hakhak. mogok laki tak beli rantai habib jewel , gi sekolah carik salah budak pulak. best apa ~
  • tak siap kerja sekolah. ni semua pernah buat kan? sebelum keluar pintu penamat iaitu pintu rumahku syurgaku pelbagai alasan kena cipta. cirit biritlah demam kura kuralah. and yang paling PERLU ialah skill lakonan yang mantop ! mengalahkan pojiah ahmad sawi .
  • sebab gaduh dengan "geng berkepit". dah kena pulau punya pasal malas lah nak datang sekolah kang takot TERtomoi anak orang. hikhik.
  • kat sekolah asyik tido je. baik takyah gi sekolah. tido kat rumah ada bantal busuk. aaa yang mana lebih berbaloi?
  • takde beg sekolah baru. stokin baru mahupun pensel 2B baru. kalau semua yang baru belaka kan syok nak gi sekolah !
  • aku kakak sulung. so aku menyampah and dengki gila tengok adik adik aku sedap nyenyak tido dibuai mimpi indah.



semua berdasarkan pengalaman sebenar tuan punya blog.
budok budok punya hal (._.*) tapi yang bab pulau memulau tu wa takde kes. budak baik KOT. still tak boleh lawan bella lim yang selalu bergelut and pandai melawan cikgu disiplin walaupun masa tu dia seekor mawas sekolah (pengawas sekolah) . aku pon tatau kenapa pompuan tu bermulot lantang. keturunan kot~



ni sekolah yang ku jejak 15 tahun dulu. tahun 1996
Sekolah Kebangsaan Taman Keramat 1

budak ni tahun depan darjah satu. tak tahu lagi haru ke tak haru. macam aku dulu kuat melalak pulak! ayah aku sampai tak boleh bergerak. kena duduk tepi tingkap kelas je. tapi elok je aku leka pandang cikgu kat depan kelas, ulalala sikit sekali pusing pusing bapak aku dah lesap! kocik hati den. dia dah balik ohh :(

apa lagi. meraung macam orang gila lah aku . kahkah pondan.

masa aku sekolah ni kira blok baru. blok idaman :')
alahai rindu seh ! sekarang dah kertu rupanya aku ni

tempat perhimpunan adalah tempat paling best untuk meniru kerja sekolah kawan buat kali yang penghabisan sebelum masuk kelas. paling best hari isnin sebab mesti ada persembahan bercerita ke. bersajak ke. korang sajak lah banyak banyak kat depan tu, yang aku cepat cepat menyalin kerja sekolah orang . ** keji.


ingat lagi masa darjah lima aku masuk syarahan.
kriteria utama tengoklah mulot mak nakkk (T.T)


p/s : eleh syarahan apa ada hal. adik aku si bella lim tu layak masok debat peringkat antarabangsa. paling nak kena sesah , dia buat entry semata mata nak kondem kakak sendiri . what the fish .tunggu pembalasan ~




20 comments:

nub said...

har2. revenge of the sith *kejadahtah

Puteri Iqa Izyan said...

benci gila dengan sekolah dulu.
tp sekarang jadi rindu pulak ^_^

alin~hazlin~ said...

1996 darjah 1 ek?
tahun 1996 kakak ambik spm ler.. haha

Marya Hana said...

nub : yep, kejadah.. >.<

Marya Hana said...

Puteri Iqa Izyan : haah, rasenya semua benda yang kita benci dulu sekarang kita "RINDU" kan.? perasan x..? hehe.

Marya Hana said...

alin~hazlin~: amboi ketaranya kite kak.. hehe. mase tu sy ikat tocang dua lagi.. hehehehhehe >.<

Cik Bell said...

haha.boleh pulak nak balas dendam..

aisya said...

kite masuk darjah 1 tahun yang same.. hehe.. same la, murah sangat air mata.. nasib baik mak guru kelas kelas sebelah.. air mata nak tumpah je cikgu cepat pergi kelas sebelah panggil mak.. haha.. bile ingat balik malunya!

Marya Hana said...

Cik Bell : haruslah.. ~ melampau.. haha..

Marya Hana said...

aisya : ohh anak cikgu rupanya.. untunglahhh.. hehe.. yg i puas melalak sampai balik sekolah..

Balqis Shafikah said...

ohh sekolah...dah lme kita tak ketemu..hehee. :D oish,, main bls membalas dendam kah? :)

Marya Hana said...

Balqis Shafikah : hehe. tengok cikgu sekolah pon dah tak gerun mcm dlu2..

biase je, adik beradik blogger .. :p boleh balas membalas.. haha

hanabunga said...

hehehehe zaman sekolah lah yang paling best! :)

Marya Hana said...

hanabunga : dan juga cinta monyet zaman sekolah jugak yang paling best. erk. ahahahha.

kura said...

sy dulu ke sekolah jarang demam kura kuralah. tp skrg klu nk pg kelas, mmg wajib demam kura kuralah. eh! hahaha..

jab? entry yg tu ye? HAHAHAHAHAHA.
eh. tergelak pulak. alahh. bella lim manjew manjew je katanya. hahahaha

eykin said...

rindu gila sekolah!!hehe..baru je jejak kaki kat sekolah rendah kelmarin!!huhu

Marya Hana said...

kura : ops tersebut kura kura lak.. :p

bella lim tu memang nak makan selipar~~~

Marya Hana said...

eykin : ohh buat ape..? mcm i daftar sekolah adik.. :)

Cik Aish said...

haha btul btul..tapak perhimpunan mmg port sesuai utk siapkan homework.. haks haks

Marya Hana said...

cik aish : kannnn ~ dah tawu dah budak2 ni..