Thursday, August 11, 2011

Pecah tabung nuffnang. NO WAY!

Duit takde takpa, yang penting dalam hati ada cinta .
anyonyonyo kemain sweet lagi kata kata mereka yang bercinta



kalau pergi kedai sengaja tinggal purse. tapi yang dibawaknya cuma cinta agak agak lepas tak rasanya nak beli sayur ke , susu baby ke. jangan haraplah. gula gula dua seposen pon tak dapat de. betapa pentingnya duit kannn. (tarik nafas dalam dalam muhasabah diri).

duit PTPTN toksah kata nak menyimpan. pantang nampak yang berkenan di hati tak fikir panjang terus rembat ! tu kalau jalan dengan kawan kawan yang sekepala. bila aku kata yang sekepala.

YA semuanya pemboros belaka. kahkahkah.

tahun depan insyaallah kalau rumah dah renovate akan dapat bilik baru. so kena beli macam macam memandangkan aku nak beli katil baru. (teruskan berangan). kalau boleh semua yang baru. aaa nampak tak perangai yang sentiasa nak "yang baru" aje tu.



niat di hati nak beli handphone baru . berkenan beno dengan BB torch tu haaa


ni tabung adik aku yang mulot nenek nenek tu. aku rasa simpanan dia lagi banyak dari aku. sobs :( so mulai saat ini, aku sedar aku harus berjimat and kumpol duit banyak banyak.

tabung nuffnang setakat ni aku belom pecahkan. kot sesak sesak baru pecah amanah ! haha.





50 comments :

wawaney said...

hee berkenan jugak dgn bb torch,i pon tak mampu lagi dik non oiii, huhu

aerel said...

uitttt smart aarrr tabong FROGGIE tuh ... hahha nak mintak boleee

kura said...

Owh. bilik baruuuu <3 <3 haha..

Lala.. pecahkan aje tabung nuff tu kak marya. nnk klu nuff kena hack, hilang wo semua duit2 tu. Ehh. haha

Sireh Puteh said...

samela kiter..
hahahaha...
pantang jumpe duit, mesti nak beli macam2 kan?

Cik Zety said...

tabung comel. hihi, kena beli tabung comel baru rasa nak menabung tinggi~ huu :D

Dawia.Honeyputri said...

eeee..wia juga berkenan dgn BB torch..

baru juga masyuk.. ;)
sabar2 tak mau pecah amanah lagi. Hee

ainaa said...

wah, untungla ade tabung nuffnang T.T

Amirah Suhana said...

haaa syg kan nak pecah nuffnang.haha ..

Shiro Petta Petto said...

tabung tuh nampak menyelerakan... -.-

hanabunga said...

betul lah..duit nuffnang tu simpan ja dulu.untunglah kak marya dapat ptptn.hana tak dpt :(

Lyaa Suriany said...

haha
klaka la yaya ni..
lya pun xrasa lg nk pecah amanah tabung nuff tu..
sayang jek

Amirrah Zawani said...

pompuan biasa lah.. semua nk yg baru.. pantang ada duit =p

laskar pelangi said...

so mulakan dari sekarang menabung..heee=)

khadijah said...

same la kite.. boros.. semue nampak nak beli..hee kite pun tengah mengidam nak dapatkan bb torch gak..:)

Deeba Debab said...

Wahh. lagu blog cute :)

Nanti adik kak maria lagi kaya dari kak. HAHA

dylla fadzil 小草莓 said...

tabung nuffnang buat tabungan kahwin ke apa heheeee.

ღ p!nk veLvet ღ said...

mesti da byk kan tabung nuffnang 2? hehe~

Cik Aish said...

aiyak...tabung kt lebih kurang sama laa!!! hheehe...dah 3 tahun tp stil tk penuh2 gak tabung aish tu..sobs.

haishh cumel gila lagu blog ni..hahaha..

Cik Suheela said...

adik mulut nenek2??klakar lah awak ni HAHAHA..

mesti dah byk ek tabung nuffnang marya hihi :)

Marya Hana said...

wawaney : same lah kite.. bila nak penoh tabung ni.. nak bb torch! :(

Marya Hana said...

aerel : lupe. aerel suke frog.. haha.. adek yaya punya. nnt kalau yaya keluar, yaya belikan aerel..

Marya Hana said...

kura : kau suke menakotkan akak. jangan ah hack2.. haha.hack lah nuffnang sape yg banyak hasil.. :p

Marya Hana said...

Sireh Puteh : haah. gatal tangan.. haha.. :D

Marya Hana said...

Cik Zety : semangat yg mulia tu. so meh kite carik tabung comel.. ni adek i punya..

Marya Hana said...

Dawia.Honeyputri : cun kan bb torch.. ? :)

x.. setakat ni amanah lagi.. :P

Marya Hana said...

ainaa : u xde..? sila sediakan tabung.. :p

Marya Hana said...

Amirah Suhana : haah.. sbb kalau cash out sikit2 cam x puas hati..

Marya Hana said...

Shiro Petta Petto : katak pon jadi.. :P

Marya Hana said...

hanabunga : kebanyakan nya dapat je. kenape hana x dapat..?

Marya Hana said...

Lyaa Suriany : lyaa penah cash out x..? i x penah lagi oh.. tggu terdesak nnt.. :P

Marya Hana said...

Amirrah Zawani : yes ! hidop pompuan !! hahahaha :D

Marya Hana said...

laskar pelangi : yes, i will.. haha..

Marya Hana said...

khadijah : wah ramai peminat bb torch.. i suke iphone 4 jugak..

seleraaa i.. yg x mmpu pulok tu..

(T.T)

Marya Hana said...

Deeba Debab : haha. tenkiu.. >.<

die mmg lagi kaya. akak die x menyimpan..

Marya Hana said...

dylla fadzil : hai dylla.. kalau buat kahwin, mst dah menggunung tabung i.. insyaallah... :p

Marya Hana said...

ღ p!nk veLvet ღ : x lah.. sikit je.. boleh buat beli ferrero rocher. hehehe..

Marya Hana said...

Cik Aish : tabung adek i tu cik aish.. hehe..

tenkiu.. >.<

Marya Hana said...

Cik Suheela : hai suheela.. :)

kelakau ke..? tatau pulok.

x banyak pon.. biase2 je.. cik epal punya banyak .. hooo..

Umie Artoqiemie said...

mesti banyak kan tabung nuffnang. lagu ape kat blog ni kak marya? kiutt je.

Marya Hana said...

Umie Artoqiemie : lagu ice cream.. :P

Pocket said...

camana nak stop dari memboroskan diri, sila suruh kampeni bank in kan duit gaji kamu pada isteri, sebab dia kena mintak izin kalau nak guna, tapi kamu tidak..

eh bagi nasihat kat silap orang daaa.. :D

heheh, tp still betul gak woo.
sila bagi duit kamu pada orang lain.
kurang la sikit belanja..
orang lain?siapa? ASB lah!! :D

Marya Hana said...

pocket : OHHH ASB.. betol2.. kalau bg kat "orang lain" alamatnya lesap le....... >.<

miZz_nizZ said...

bjuta dah pe tbung nuff tu..hehe.tbung last pic ni kt umah ade.tbung adik.haha

Marya Hana said...

miZz_nizZ : bejuta gak ah .. :p

same ah, yg tu pon adek punya..

Eien Mohmad said...

wahhh! same laaa kak, minat kan BB torch tuhhh ('; rasa nak melelehh jeahh airmato neh hah bila nengok orang dok pakai, haihhh !

0nenanina Vanilla said...

tunggu duit da mencanak2 baru syok nak cashout kan..

Marya Hana said...

Eien Mohmad : suke jugak..? ramai suke bb torch rupenya..

Marya Hana said...

0nenanina Vanilla : yes u rite dear.. kalau siikit2 ni buat penat diorang pos aje.. kihkih..

Ip Man said...

Haipppp haiipppp...
duit ada tu simpann...
jgn nak membazir...
dah juta2 baru keluarkan k..
heee

Marya Hana said...

ipman love : haha..

kalau i umur x panjang, u tau an password nuffnang i..? jangan bolot sorang.. :p