ARIGATO GOZAIMASU.

Tuesday, August 23, 2011

Over confident tak apa. jangan OVER sudah.

Sebab tu orang kata jangan "over confident" bila buat sesuatu perkara. Kiranya kalau kau confident gila nak langkah longkang tapi akhirnya tersepit di celah longkang apa guna? buat malu muko yo!


tapi dalam bulan ramadhan yang mulia ni aku ter'over confident lagi. sebelum berbuka puasa pelbagai juadah dalam kepala dah fikir siap siap. air sahaja dua gelas besar macam biasa orang tamak. lepas tu kuih muih lima jenis kira ok letewww. and macam macam lagi yang mengarot terlintas di fikiran.

so setibanya makanan berbuka puasa yang ditunggu tunggu .


"what? ini je ke yang aku order tadi?" buat taik gigi jelah weh.


lepas tu ugut orang dulu. "lah.. ni i sorang pon boleh habiskan". (T.T)


dua jam mendongak dagu kat pizza hut sunway piramid aku tengok kau.kau tengok aku. aku nak tengok pakwe meja sebelah kang kena penampo jepun pulok. so termenung and bebel serba sedikit untuk menghilangkan rasa rindu si boyfriend kepada si girlfriend yang loyar burok. and allah huakbar allah huakbar ! (dalam erti kata lain azan lah weh)





masa teguk air terjeling pizza. masa makan pizza terjeling desert. dalam hati kata :

"kot tak cukop aku order lagi gamaknya. pedulik hape aku. pura pura lah macam lima enam orang satu table. lagipon bukan diorang yang bayar. aku yang baaa. eh! boyfriend aku yang bayo ! pedulikkk ".



potongan pizza yang pertama ditelan dengan rakusnya. bila si dia jeling kita eh eh tiba tiba pergerakan bak lemah gemalai. i sopan youuu ~ lepas tu makan dan makan lagi macam seekor yang pelahap.



pizza ke-2 mula slow , gigit sekali pandang dia. gigitan kedua pandang minah meja lain. gigitan ke tiga pandang baby comel kat belakang. nampak tak penulisan aku makin mengarot? ok lupakan. kiranya semuanya sedang mengarot.



woi kenyanglah doh! tadi belagak sangat macam aku boleh pelahap semua!
kusangkakan makan sampai licin pinggan. rupanya membazir yang ku berikan (T.T)



paksa punya paksa mencekik sebab tak baik membazir. so akhir sekali aku makan desert dia yang superduper yummy tu. tapi apa kan daya perotku kecik. masa nak balik tu macam sayang je tengok ice cream cake tu tak luak.

dia bukan boyfriend. dia kembar saya :') hehe.
so ada chance lagi nak ngorat Shahir AF.


tak perlu ucapkan sepatah kata. kerana lantang terbaca dari muka. kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa. mungkin magisnya sudah hilang. ulalalalala~ syoksendiri. ok bye!


p/s: oh ada blogger nampak kitorang eh hari tu. awat tak tegur ~ hai eyka :)







50 comments:

saya_arief said...

semua sedapppp.
:D

cik xeyrah said...

eh..ye la! muka kak marya n bf nak sama!!! haha

Pocket said...

dan pocket pun dok bayangkan lah sejenak kamu lemah gemalai mengunyan, dan sejenak lagi kamu pakai main gigit n telan jer.. heheh:D

memang la gitu dik,
kalau berbuka tu,
tak der nyer nak makan banyak.
sepotong buah ngan teh pun dah cukup,

then lepas isyak maybe nasik:D

wanie said...

hahaaa, sedapnyaaaaaaaaa ice cream cake tuh !
nafsu nafsu >,<

Miss A said...

sedap gile akak yg dessert tuh.perghh

Eien Mohmad said...

sentap gilerrr tgk pizza tuhh kak . lapaaaaaaa );

khurratu ainaa said...

owh..cuweett..like2...

ezzaty said...

wargh!!! piza tue sungguh sedap!! :D

Salwa said...

bese le tu..kalo gi bazar sume bende nak bli.makan nanti mula la merana nak perhabiskan sume.huhu.nafsu..nafsu.

syaidatie nurdilla said...

best gak berbuka pizza ni.. terliur tengok dessert tu.. hikhik.. @~@

Nurnasihah Shahbuddin said...

Ala, harini baru nak pegi mkn piza, hehe.

Mr feckry said...

wa pun nampak lu..tapi dalam blog

iedaurora said...

Time bebuka mmg selera kite macam raksasa!

Aisyah Ahmad said...

badan kecik makan bnyak u ni..hehehe

cik nur said...

tergugat iman tgk pizza tuh heheh

Marya Hana said...

saya_arief : tengah lapa kannn.. tu yg semua sedap.

Marya Hana said...

cik xeyrah : makanya.. kami kembar.. haha.. :D

Marya Hana said...

Pocket : wah.. kalau i xde nya nasik kemudian, nasik mariiiii dulu! hakhak..

Marya Hana said...

wanie : hehe.sedap.. tapi mase tu cam nak termuntah aje.. perot dah full..

>.<

Marya Hana said...

Miss A : aaa menggoda sanubari x..? ekekek.

Yanyan said...

hahahahahaha tulahhh. kan dah tak habis! hehehehe

Marya Hana said...

Eien Mohmad : sentap mak nak ~ jangan tenung lama2.. nnt boleh batal pose.. :p

Marya Hana said...

khurratu ainaa : coke tu kelat.. yang lain semua cweet... thanks ngek..

>.<

Marya Hana said...

ezzaty : semestinya !!

Marya Hana said...

Salwa : kalau boleh, mase membeli tu, penuh tangan kiri kanan. tangan bf pon penuh kiri kanan dgn makanan,

BARU PUAS HATI kot >.<

Marya Hana said...

syaidatie nurdilla : hehe. dalam gambar je kot.. bila dah makan, alahai.. kenyang ..

Marya Hana said...

Nurnasihah Shahbuddin : aa bestnya!

Marya Hana said...

Mr feckry : ohh tu jmpe berkali2..

>.<

Marya Hana said...

iedaurora : mcm buaya tembaga punya selere !

Marya Hana said...

Aisyah Ahmad : hahahhahahha..

tu lah kannn.. >.<

Marya Hana said...

cik nur : aaa, jangan smp tergugat.. hikhik.

Cik Zety said...

da lame xmakan pizza T.T

ainondreamergirl♥ said...

alamakkkkkk, sedapnya mknn tuh sume. terliurrrrrrrr :)

0nenanina Vanilla said...

erkk..lamenye xmakan aiskim..memang meleleh la tgk ni

farah izwani said...

hehe. semua sebab nafsu lah.
dah azan. dapat minum air pon cukup dah sebenarnya.
bak meh yang tak abes tu.

Dang Intan Duka said...

terbaek !!
aku dpt agak mcm mane muka ko pndg pizza tu..
mesti terbuntang2 biji mata ko..hahha


peace

Shiro Petta Petto said...

pizza tu serius sedap... serius giler sedap... tapi ramadhan jek ada... aishhh...

Marya Hana said...

Cik Zety : same lah ngan i.. ni baru makan.. bape lame x makan.. ~

Marya Hana said...

ainondreamergirl♥ : sedap ! >.<

Marya Hana said...

0nenanina Vanilla : tp manis sgt lah cake dia tu.. grrr~ :p

Marya Hana said...

farah izwani : betol. lapa x berapa sebenanya.. haus je.. air habis dlu.. :p

Marya Hana said...

Dang Intan Duka : haha.. weh tapi xleh lawan muke kau ah.. kalau nampak makanan.. tu diaaaa !

Marya Hana said...

Shiro Petta Petto : ohh yeke. xpasti lak. main order je..

kura said...

untung la kak marya mkn dgn bf. kiteww xdeww gf powmmmmm. Eheh! haha..

kakmarya kakmarya. haritu kita pun ada nmpk kak marya. betol.

Dayana Nasir said...

dan dan terus ngidam nak makan pizza jugakkkkkk....wuahhhh dapat berbuka dua dengan boifreeeeennn. hehehe..mesti best kan. dibelanja pulak tu. hehe

Meyna Elma said...

nape mamat tuh muke dye mcm member skola aku? haha..

weyh pizza aku mane? cis! kalau aku tahu aku mkn hbs kek lapis kau.. huhu :p

Marya Hana said...

kura : tu ah. carik ah...

nampak kat facebook..? blog...?
T.T

Marya Hana said...

Dayana Nasir : hehe. gi ah.. sedapnya........ ~

mmg selalunya dibelanje :P

Marya Hana said...

Meyna Elma : budushhhhh...

kek lapis aku ade kesan gigitan gigi je. and aku pecaya tu gigi kau.. ~

pizza ade sebenanya utk kau. tp mase ip otw balik tu die lapa sgt, die dah cekik semua.. :p

Cik Aish said...

nasib baik arini aish diberi cuti puasa..so bila tgk entry makanan ni...emm its okayy..hahahahaha...lalalalala keji lak rasanya kan