ARIGATO GOZAIMASU.

Saturday, June 25, 2011

Berhijab. bila lagi?

Assalamualaikum kawan kawan (._.*)

Impian seorang perempuan selain menjaga rumahtangga adalah memelihara auratnya dengan baik. maka tu yang kita selalu dengar " lepas aku kahwin insyaallah pakai tudung". macam tu juga dengan aku. seperti yang korang tahu, aku bukanlah seorang yang berhijab.


Aku alert dengan comment blogger di shoutbox. cuma kadang kadang terlepas pandang biasalah mata sepet! eh eh. hehe. so aku terpandang beberapa kali ada blogger yang kata aku cantik pakai tudung. (di sudut hati, cantik keh??). maybe diorang tengok gambar kat sidebar tu haa.


gambar yang bertudung tu masa kelas CTU. boleh aje aku nak pakai selendang, tapi terasa dah terkenan rambot alleycat pulak. rasa mengerbang all the time. so that makes me feel uncomfortable! so pakai tudungkan lebih elok and selesa masa belajar.



ni gambar masa semester dua diploma tahun 2007
masa tu takde lagi tudung berbelit belit macam sekarang ni , paling popular pon tudung wardina. sekarang ni hana tajima , yuna, sape sape lagi. sampai tak terkejar.


so tadi aku TER rajin kemas pin-pin tudung yang berselerak dalam kotak. ni yang "jumpa", yang main sorok sorok dengan aku entah mana tersorok. walaupun aku tak bertudung tapi pin tudung berlambak. selalunya tahan kejap je dalam kotak tu. tuptup pin tu dah berjalan sendiri merantau entah kemana (adik aku ambik). aku tak kedekut, so aku biarkan ajeeeee.



jumpa jugak earing yang still elok
yang tak elok semua dah lesing tadi ..

dari zaman sekolah aku memang peminat earings. sampai satu masa tu si dia kata " eh i perasan kan, u sekarang dah jarang pakai subang".

haah lah (-.-") kenapa eh. padahal dulu pakai subang macam pakai tanglong kat telinga. lagi besar lagi aku sukaaaa.




waktu aku form 2 AF 1 muncul. waktu tu aku paling suka Nana Af. dia suka pakai subang besar besar. masa tu lah aku pon try pakai subang besar besar . tak peduli apa orang nak kata.








name tag tu pakai dengan uniform st john sekolah menengah dulu.




semester depan dah takde subject CTU.

tak tahu bila lagi aku akan guna pin pin ni semua.


p/s : korang, satu masa nanti aku mesti berhijab, sabar ye :')



58 comments:

s u a r a h e a R t y said...

:)

s u a r a h e a R t y said...

saya suka kamu pasal kamu agak kurus macam saya. . . .hehehehe. . .

erk. . .ada ke mcm tu ? ikhlas tauk !

cik najihah said...

sis pakai tudung sangat2 cntik :)

miss Fyqa said...

chantek sume pin2 tudung..

Miss A said...

Assalam,kak maria.

Sukaaa en3 nih.Hehe anyway,kalau akak rase mcm tanak pkai tudung buat mse skunk,jgn pakse dri akak sebab dgar comment2 akak pkai tudung nmpk cun sume.Hehe,tmasuklah sye jugak kot.Suka sgt kte akak nampk lg cun pkai tudung.Sorry,mesti akak rse mcm annoying je kan dipkase2 mcm tuh.Hehe

Anyway,sye rse,kalau btul akak nak pkai tudung,biarlah dgn hati yg ikhlas.bukannyer sebab org mcm sye2 ni pkse.Hehe sorrylah ye kak.

Tapi,sye memang sokong akak kalau akak pkai tudung.Cantik,plus lg menyerlah kot.Hihi

XOXO,

Miss A said...

akak,pic akak yg kt sidebar ni,yg pkai spek tu cumelll sgt!!! LOVE it!

hana sudradjat said...

saya pun tengah belajar-belajar jugak :) dan saya still tak reti iron tudung bawal T.T *kena practise meng-iron lagi haha*

Cik Aish said...

hhee dulu masa aish free hair kan, aish suka collect benda2 mcm tu..earing pun sama...byk sgt..cantikk..tp tu la..lama2 benda tu biar berhabuk je dlm kotak..hehe..eh marya hana mmg comel bertudung! muka innocent..nice la

♥NuR SyAFiQah♥ said...

aminn semoga one day nnti akak berhijab..mesti comel ;)

eqacashperlala said...

take your time
bila da betul2 bersedia, baru lah pakai
:)

sLpmEpLz™ said...

CTU tu kelas agama ke?

dang intan duka said...

haloha..

xpe2..ko pkai tudung bila ko btl2 dh sedia..
jgn pkai kejap...pastu buka..
dan juga jgn lak pkai mcm dato tut tut tu..hahaha..ko phm2 la yer..haha


peace..tc

dang intan duka said...

haloha..

xpe2..ko pkai tudung bila ko btl2 dh sedia..
jgn pkai kejap...pastu buka..
dan juga jgn lak pkai mcm dato tut tut tu..hahaha..ko phm2 la yer..haha


peace..tc

♥CIK SHA♥ said...

hana memang comel pakai tudung..^_^

Marya Hana said...

s u a r a h e a R t y : so u suke org2 yg kurus je lah..? :D

Marya Hana said...

cik najihah : thanks dear..:)

Marya Hana said...

miss Fyqa : yaa, i suke kumpol pin2 tudung.. :)

Marya Hana said...

Miss A : wasalam.. wah panjangnya comment, appreciate it ! =)

ohh, yaa, memang akak x pakse diri. maybe 1day akan pakai, tapi taktau bile kan..

thanks dek..

Marya Hana said...

Miss A : nerd je kan..? haha. thanks.. :)

Marya Hana said...

hana sudradjat : oh mcm tu pulaknya.. gambatte! so hari2 u practice iron je lah :P hihi. kesian u..

Marya Hana said...

Cik Aish : ahaaa, cik aish pon dlu x bertudung kan, sekarang cantek and manis gtuu.. :)

ohh innocent eh..? hoyeah! padehal... jeng jeng jeng.

Marya Hana said...

♥NuR SyAFiQah♥ : insyaallah.... kite tunggu.... thanks dear.. =)

Marya Hana said...

eqacashperlala : yaa, thanks a lot.. :)

Marya Hana said...

sLpmEpLz™ : haah :D sorry x mention kat entry.. duh..

Marya Hana said...

dang intan duka : aku paham. beliau tu bukan bertudung lah dayah, die kan nak pakai selendang.. apedaaa..

insyaallah......

Marya Hana said...

♥CIK SHA♥ : yeke cik sha..? hihi.. thanks..

❤ ᶰᵉᵉˢᵃ ᶠᵉʳʳᵉᶤʳᵃ ❤ said...

yep...u look SOOOOOOOOOOOOOOO pretty wearing tudung!!

p/s: i was a freehair girl gak...sometimes rindu gak time freehair dulu :PPPPP but, iman kena kuat ;)

Myra Arshad (: said...

waaa. kalau kak yaya pakai tudung mesti lagi ayu. hehe. btw, mra sukaaa nana jugak. heeee

p/s: nametag maria tu nampak macam cikgu2 *tetibe* :D

Marya Hana said...

❤ ᶰᵉᵉˢᵃ ᶠᵉʳʳᵉᶤʳᵃ ❤ : hehe. thanks dear..

ohh yeke. yaa, bila u dah buat keputusan berhijab, susah nak berpatah balik..

Marya Hana said...

❤ ᶰᵉᵉˢᵃ ᶠᵉʳʳᵉᶤʳᵃ ❤ : hehe. thanks dear..

ohh yeke. yaa, bila u dah buat keputusan berhijab, susah nak berpatah balik..

Marya Hana said...

Myra Arshad : ayu ke kayu..? haha :D btw, thanks myra..

cikgu..? haha. nametag pakai uniform st john tu.. penting. sampai skang ade lagi.

Rozuan Ismail said...

kelas lah kau marya kalau bertudung.aku support.huhu.mesti BF ko pon bertambah syg kt ko.huhu

Rtp Farra Arisha said...

banyaknya aksesoris dia. hehe. cantikkk!

pandangkedepan said...

suka gak tgk gurlz pakai subang besar...
btw slow2 la ye berubah..
anda mampu mengubah nya...cewah...:P

Dee Chicuita said...

setiap wanita yg pakai tudung pasti akan lebih terserlah kecantikan nya.

I sokong sangat kalau you nak bertudung, amin ;))

dylla fadzil 小草莓 said...

i guna fon tu jugakkk masa before sony w508 putih. sama kan kita? LOL

ena.adrina said...

comel nya pakai tudung :)

Siti Mashitah Saidin said...

insyallah... :)

Shurazirah Sukhur said...

memang u nampak ag cantik bila bertudung..sweet je..xpe,take your time..biar u berhijab atas kerelaan dan keikhlasan hati..i doakan u :D

aisya said...

isyaallah, nnti tbuka juga hati nak bertudung.. memang cantik pun pakai tudung, nampay manis je.. =)

Marya Hana said...

Rozuan Ismail : sekarang pon syg.. kau saje je an.. :D haha

Marya Hana said...

Rtp Farra Arisha : ni tggl sikit je dear, kalau x ade lagi 1 kotak.. mane entah peginya..

Marya Hana said...

pandangkedepan : haha, insyaallah.. :) thanks..

Marya Hana said...

Dee Chicuita : thanks dee. insyaallah.. amin.. :)

terserlah ek..? wow..

Marya Hana said...

dylla fadzil : haah, henpon lepas spm dlu.. :) same..

Marya Hana said...

ena.adrina : u lagi comel ape..

Marya Hana said...

Siti Mashitah Saidin : insyaallah.. :)

Marya Hana said...

Shurazirah Sukhur : terima kasih dear, insyaallah.. :) amin..

cik helena said...

cikhel dulu tak bertudung.start april dah berhijab,ada entry tentang ini.boleh baca :)

Marya Hana said...

cik helena :ok, i'll check it out.. :)

syufaa said...

mak aihhh..banyaknye!
hihihi..

nabila faryzza said...

banyak nya pin tudung. memang suka ea kumpul. hee :)
btw, sis pakai tudung cantik. sincerely

Marya Hana said...

syufaa : tggl sikit lah tu .. sebenarnya banyak lagi. dah kene cilok and hilang.. hihi..

Marya Hana said...

nabila faryzza :tu tinggal sikit dear... :) haah, suke kumpol. pakainya idok.. hihi..

ohh, thanks..

nn said...

tak kesah cepat atau lambat yang penting kite ade niat buat sesuatu kebaekan. alhamdulillah :)
gudlux sis :)

Marya Hana said...

nn : thanks dear.. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

yang sepit bunga tu same dengan haku punye. hoho.

Marya Hana said...

FARAH IZWANI RAMLI : ohh yeke. sbb tengah "in" skrg ni kan..