ARIGATO GOZAIMASU.

Sunday, May 29, 2011

Tajuk tak berkaitan dengan isi.

Bila kita duduk duduk makan goreng pisang diselangseli minom kopi panas, perggh. bestnya nak imbas kenangan silam! Bulan Jun ni banyak betol jemputan perkahwinan kawan kawan. Alhamdulillah diorang still ingat nak menjemput even dah berpisah since sekolah rendah. exitednya nak tengok kawan kawan sendiri naik pelamin.


Semalam pulak ada orang invite lagi. but jenoh aku garu garu kepala sampai nak tercabot kulit kepala. sape pulak yang kahwin ni? (bunyi cengkerik) OHH rupanya kawan satu sekolah dengan si dia. tapi aku tak kenal langsong but aku yg dijemput, bukannya si dia. kelakar betol.


so aku mesti gunakan masa tu sebaiknya nak melepaskan diri. almaklomlah duduk rumah jaga adik je. itu pon macam suam suam kuku update blog kan? hihi. susahlah nak mengular kalau jaga dia. kang kita on9 tup tup dia pergi bongkar almari baju. elok aku nak melayan maharaja lawak kejap, tup tup dia dah terlangkupkan bakul mainan. paling best, tuptup dia buat henset aku macam henset dia. call and sms kawan kawan aku.


nanti mesti ada mesej masok

"apa kau cakap ni?"

yelah adik aku type "olo puik ghytr kala huk pruttt "
(dia je paham apa dia type)


dia buat kerja cilok cilok henset aku ni selalunya masa aku tengah tido.
kan henset kat sebelah bantal je.



insyaallah aku akan selalu update blog



taktau ke aku just tahu buat peace?
boleh ke jadi model ? bahaha gelakkan dia (._.*)

minggu lepas aku tolak satu tawaran photoshoot , sebab aku busy dgn driving class tapi datang lagi satu tawaran, insyaallah kalau jadi akan shoot tengah bulan jun ni

(kalau jadi.................... )


selain jadi model tak berapa bertauliah, aku memang fully housewife
ekeke bibik sebenarnya. sebab aku memang jadi hamba abdi adik aku.

yang bestnya apa yang ayah aku cakap kat dia,
dia pulak bagi arahan kat aku.

contoh :

adik : (duduk bermalasan)
ayah : duduk betol2 !! tegak tegak..

satu hari tu adik aku nak bercerita dengan aku. biasalah cerita budak budak.

then ..


"cuba kakak duduk tegak tegak ! cepat.. apa adik suruh buat je "

bila aku dah duduk tegak

"aa, macam tu lah caranya .... "

secara tak langsong terkantoi yang aku dudok mcm sutun

MAK OI. dah lebih budak ni.. aku pulak kena dengar arahan dia.


(oh tu novel mak aku)

tapi paling best dia ni suka buat buat baca buku
padahal membaca pon tak gheti gheti lagi

terangguk angguk macam faham je -.-"




awww duduk kaki silang tu yang tak menahan
sape nak buat dia jadi model? baik jangan.

tak berdisiplin haha

tambahan pula.. hidong besar gigi rongak..



baca novel cinta

bersunat pon belom ops terbocor rahsia




and dia paling suka melukis

kalau dia lukis kakak marya dah rupa "orang lidi"

ok budak budak tak pandai menipu. FINE -.-" !!!

taknak cebok kau dah .


gambar ni diambil selepas 15 minit adik aku tertidur masa
dia tengah melukis. tangan stay tu !!


poneknya jaga budak nakal. nasib baik adik sendiri (T.T)



56 comments:

Nursyafika said...

haha , comel jea adik walaupon agak sedikit nakal :)

kura said...

Amboi. Boleh tahan punya nakal budak ni ye. habis hp org di kejekannya. Kuat mengajar kakak pula tu. Haha. mmg patut ken muruku chan chan. Eh yeke? *merepek. Hahaha

farah said...

hahak. comelnya adek dia.

wahida idris said...

hey, comel lah adik u. ;p

Cik Aish said...

alahai comelnya budak tu!! da besar mesti ensem!

dylla fadzil 小草莓 said...

u selalu pegi photoshoot dapat payment tak? waaa bestttnyaa, teringin tapi selalu xda masa :(

nadieae said...

Muka Kak Marya and muka Bella macam cina cina sikit kan, tapi muka adik akak ni macam arab arab je? Mix apaaa? :0

tulus sweet said...

adk yana cumil!

syamimi fatin said...

nakal ye adik ni? hihi.. teruja tgok novel2 tu ^_^

Schajar McFlurry said...

i like ur pictures kat sidebar...! s0oooo being urself... ^_^

echaRierie said...

wow ! bestnya ada p/shoot..
nt share pic ea..hehe

Deeba Debab said...

boleh jadi bibik utk anak deeba nnt? HAHAHA. bibik nie baik lah :DD

pu3khaleeda said...

adik akak comellha !

Amoi said...

wah!!

banyaknyaaaaaaaa novel

nak pinjammm

Dayana Nasir said...

ada adik yang kecik lagi memang best kan..seronok tengok keletah dorang. kadang-kadang mengada lebih tu nak marah pun tak sampai hati. haha

Marya Hana . said...

nursyafika : hehe. comel tapi nakal. ape maknanya.. ? T.T susah nak jage..

Marya Hana . said...

kura : betollah tu.. elok bona lah haritu edit pic die kaw2.. bila die besa, berangin je die tengok blog ni.. sape soh nakal sgt... :P

Marya Hana . said...

farah : comel tapi nakal.. :)

Marya Hana . said...

wahida : comel.. tapi mulot murai... :p

Marya Hana . said...

cik aish : hidong beso tu nnt ensem..? gelakkan die.. hehe..

Marya Hana . said...

dylla : no payment lah dear.. sbb kite just tolong photographer tu menambah koleksi, kita dapat gambar2 and photographer edit sekali..

Marya Hana . said...

nadiae : ohh, die mix KINGKONG. tu muka die pelik sket.. :p

Marya Hana . said...

tulus : yaya.. bukan yana.. :)
hehe...

Marya Hana . said...

syamimi : oh ni mst peminat novel... mama i punya..

Marya Hana . said...

schajar : mane u tawu i juz be myself..? hehe.. >.< btw, thanks..

Marya Hana . said...

echarierie : hehe.. insyaallah kalau xde ape yg menghalang.. :)

Marya Hana . said...

deeba : bibik did kan ade... :p

Marya Hana . said...

pu3khaleeda : thanks.. :) nakal tuuuu.

Marya Hana . said...

amoi : hehe.. mama punya.. not me.. mase sekola dlu je rajen bace novel.. :p

Marya Hana . said...

dayana : kot i marah, i pulas je telinga die. tapi dalam hati kesian sebenarnya.. sbb nak jadikan die budak baik ah kena tangan kan die.. :p

Mila Ahmad said...

cutenya e2 budak :)
jadi baby sitter la ye

Amni said...

dear, jadi fulltime model pun okey apa.. ha.. model yang educated... yeahhh! cantik! =)

Marya Hana . said...

mila ahmad : haah, jadi kuli batak die.. hehe.. :p

Marya Hana . said...

amni : fulltime..? oh x mungkin.. hehe.. thanks.. :)

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

mary@..wahhh model yee skrg ni...anggun...

Marya Hana . said...

layla : anggun kan.. ~ haha. xde keje.

nn said...

alaah comel nye adek sis. hehe.
jd model lah pulak sis lepas ni.
lame dah tak jenguk sis punye blog. agak bz. kalau bz wajib bukak. :)
gudluck sis

Marya Hana . said...

nn : hehe. ohh busy ke..? take care.. thanks dear.. :)

FARAH IZWANI RAMLI said...

hehe.
comel adik. ^^

Marya Hana . said...

farah : hehe.. comel tapi try ah jage.. aduh nakal.. :)

kura said...

Hahaha. Pastu dia pulu edit2 pic anda msk kat blog dia kan. Lagi kau kaw beranginnn. Tp komfom la masa tu rasa mcm 'redha je la'. Haha..

Marya Hana . said...

kura : berani die nak dajalkan aku pulak.. grrrrrrrrrrr.. (bak kata nabil raja lwak, marah betol ni..)

kura said...

Ellehhh... Beranii je. Ai anak bongsu dlm pamely, ai taw la yu.. Skrg ni semua akak2 ai tabik hormat kat ai yu. *pengalaman2.. Eh! Amboir... (bak kata bella lim) Hahaha

Marya Hana . said...

kura : sape tu bella lim..? haha. poyo kan minah tu.. erk.. T.T

kura said...

haa aku pun xkenal. poyo kan je lah minah tu! Ehh T.T jugak. Hahaha

Marya Hana . said...

kura : kejam gila kita.. >.<

Eien Mohmad said...

wahh! kecik2 dah pandai baca novel cinta?

advance adik akak. heee

Marya Hana . said...

eien : bajet bace je die tu.. :D

juliet. said...

perghhh..novel ouhhh..ckp kt mummy eden nk pinjam bulih? hehee

FINE! terbukti anak tarzan memang comel. meh sini akak (akak??hehee) gomol..gerammmm!

Marya Hana . said...

atiq : haha.. ckp sendiri. nanti yaya kasik no fon.. haha..

die comel ke..? euwww.. (jeles) haha

Ip Man said...

i penah jadi mangsa adek u..
tiba2 dpt msg bahasa alien..
dlm ati i bila plak u blaja 4th language ni..ahaha

NormaLiza Mah said...

lawa ar gambar2 tu...
drop by baca entry n klik klik nffng utk tabung..
sama2 jana tabung,.....
http://www.churpchurp.com/normaliza/share/CutestThingMY
klik sini juga...

Marya Hana . said...

love : ai perli... padehal anak tarzan punya keje..

Marya Hana . said...

normaliza : thanks.. i will.. :)

Areyf Shahmin said...

ahahha.. cm chumeyll je leyh ttdow tyme drawing.. da bsr g jd pelukis ckp kt dy taw kak. :)

Marya Hana . said...

areyf : budak nakal dah penat main waktu siang, mcm tu ah.. insyaallah :)