Friday, March 4, 2011

Driving class bila dah tua bangka.

selitkan gambar semalam. wah gitu~


"Patotlah lembab, perempuan yang bawak".


Perkataan ni memang sinonim, tak kira aku duduk dalam kereta sape sape pon. sebagai perempuan, terbakar je rasa. perempuan pon boleh cekap bawak kereta dari orang lelaki. Lembab tu sebab diorang berhati hati. kan ..


hari ni baru aku rasa. 1st driving class memang cukop buat aku pucat lesi. macam ayam berak kapur. mula mula datang, tanamkan azam and semangat yang waja. tuptup lepas dah pegang stering kereta , bertukar kepada "semangat kancil". bukan " semangat waja" dah.


haru haru. nak tekan brek tertekan minyak. dah tu masa kat traffic light enjin kereta mati. uwaaa. aku rasa macam down down down down (sambil goyang goyang kepala) satu hari yang paling bodoh aku rasa. nak nangis pon ada.


before this memang tak pernah langsong pegang kereta. Bila kereta berjalan je tadi, JANTONG AKU NAK TERKELUAR lah. tu lah kecik kecik dulu takmo belajar bawak kereta. ni dah tua bangka baru nak terhegeh hegeh.



Mula mula aku ingat dia still nak ajar dalam kawasan IMKEDA tu. sekali, dia suroh teros. maknanya di sini "keluar pagar utama tu". nak bawak on the road. gila ke? memang aku rasa nak menangis lah. time aku bawak kereta, aku tak ingat aku jalan kat mana. cuma mata aku ternampak Zoo Negara. tu pon nasib je terpandang. sepanjang jalan, jenoh nak tekan itu ini.


lepas dapat lesen, malas aku nak bawak kereta manual.
ni pon tak tahu lepas ke tak masa JPJ.


balik balik aku menangis depan bapak aku.
"ayah, susahnya nak bawak kereta manual ni"



tengok muka pucat even dah sampai rumah.







adik aku membahan
"kakak sayang, kenapa nangis"

hahahahhahaha. cis. aku teringat..

masa kat IMKEDA tadi, ada sorang perempuan ni bawak kereta
bersepah gila. sampai kereta mengaum kuat. mak ai..

p/s : nasib baik minggu depan shooting. takot nak datang next class..
yang aku paling suka masa bawak kereta, time kasi signal
berhemah tak?




26 comments :

nuraitul said...

marya bru belaja ek..??xpe..slow2..bese la tue..mula2 blaja mmg neves gle..nnti pkai je auto..senang..hahaha..menghasut plak..

Marya Hana . said...

nuraitul : tu lah.. menggelabah babun je mase bawak tadi. 1st time kan.. ~

shila said...

hyeee si chantiikkk tomeyy2..heee..u, nk taw x..cehh pengakuan ikhlas ni..haha..kte suke tgk awkk taw..chomelll..kalo x silap u pun ada acting gak kn..heee..tp mmg suke tgk u lah..okeyy fine..kte da malu2 kucing ni..malu2..bye2..heee...

zuleeda assila @ shiela

DeeBa_DeBaB said...

haha ~ sepatut nya ambil lesen lpas spm :D

♥ηαβiLα Lαα♥ said...

hehehe. nnt kite bg pinjam kete kancil auto oke ;)

kathy jem said...

cute sngt!

Ip Man said...

haaaa
i nk aja aritu skit u x nak..
kan da gelabah smcm..
huhuh..
xpe2 ade mase lg kan..
nnt u practice dgn i ok?
senang je bwk keta ni...
=D

Khai said...

according to my previous entry.
girl yg pandai drive kete itu cantik. So pandai2kan diri drive kete..nanti dpt award most hot chick driver award. wink wink :)

mira shahidan said...

lama lama dah bawak nanti biasa la...
baru belajar mmg cmtuh:)

liyanaziz said...

wah, bestnya kak! dah nak amek lesen.. jangan risau, masih muda, yana jugak belum amek lesen.. kikikikikiki

Marya Hana . said...

shila : aww malunya dengan pengakuan berani mati ni.. ~ hehe. thanks..

eh, xpenah belakon pon yang oi..

Marya Hana . said...

deeba : kalau amek lesen lepas spm, jadik cam kakak kamu tuuuuu.. haish

-.-" sekarang die trauma bawak kete haha

Marya Hana . said...

nabila laa : ala, auto senang je kan.. ~ menyampah ah bawak manual..

Marya Hana . said...

kathy : adik i cute.. hehe..

Marya Hana . said...

ipman love : banyak ah senang.. menggelabah babun i bawak tadi.. naseb x belanggar pakmat tempe kecepek je..

Marya Hana . said...

khai : ohh yeke. ok akan jadik pemandu wanita yang berhemah, and pandai bawak kete. kehkeh.

Marya Hana . said...

mira shahidan : tu lah, sebab ni 1st time pegang kereta. xde pengalaman.. :)

Marya Hana . said...

yana aziz : haah. akak bari nak amek.. L dah lame lepas. tahon lepas. ni nak cepat2 habiskan je..

fyna said...

fyna tak reti bawak auto..haha sekarang pon guna manual

d_LA said...

mule2 mmg neves giler kan..nt lame2 okelah tu..gd luck taw ! aja2^^

Marya Hana . said...

fyna : wah hebatnya.. :) i bawak manual memang terkial2.. x biase lagi agaknya..

Marya Hana . said...

dla : thanks dear.. :) haah. maybe mcm tu, 1st time bawak, memang mcm2 benda yg lawak jadik..

.zara. said...

chayok2 marya...!
boleh punye...
mintak apai ajar b4 masuk next class.
zai hari tu pun ajang ajar sikit.
bawak satria die tu...
kancil lagi senang. ;)
sila tabah! bila cikgu marah, sengih aje... ngee.

Marya Hana . said...

zai : hoh. kang kitorg bukan belaja kete, kitorg gelak2 je.. hahau..

ok, hope next class ni betambah pro..
thanks zai.

Amirrah Zawani said...

baru2 mmg la..
lama2 nnti mesti ok punya lah.. :)
konfident tu penting..

Marya Hana . said...

amirrah : urm, 1st time bawak kereta, confident level masih low.. insyaallah lain kali akan UP sket confident level.. hehehhehhhe