ARIGATO GOZAIMASU.

Saturday, January 8, 2011

Cepatlah Masuk Meminang.

Bila ditambah tolak and bahagi (even matematik lembab sikit) baru aku perasan yang 4 orang budak kelas aku masa diploma dah kahwin. Ika, Sidah, Ayu, and Hanim yang baru je selamat diijabkabulkan. Maybe masa aku kahwin nanti, anak diorang dah main lari lari kat keliling pelamin aku. (berangan taknak kalah).


Tahun ni umur aku dah 22 tahun. Dulu masa sekolah berangan nak kahwin umur 23 tahun. Gila oh! tahon depan lah kan kalau tak? hari hari laki aku makan luar lah gamaknya. hish. tengah terfikir ni, bila lah aku nak mantapkan skill memasak aku ni. Masak memasak ni dari kecik memang minat. majalah WANITA yang mak aku beli, halaman yang mula mula aku selak of course lah halaman resipi tu :) berangan nak jadi mcm chef wan. amboi~


mama : takpe, nanti kalau dah habis belajar still ada masa belajar masak

(masa mama aku kahwin dengan ayah, mama baru 18 tahun. and masak memang kureng reti. nenek aku kan cina, dia garang gila oh. tak berani mama aku nak masok dapur)

and sama jugak lah mama aku praktikkan kat anak anak dia.

masa aku darjah dua , aku tolong bibik goreng ayam and minyak tu sipi sipi je nak masok mata. sejak tu jangan harap ah aku nak pegang periok belangan tu semua.


haih. kalau ikotkan hati ni memang penatlah nak belajar.
baru minggu pertama kelas ni
mana perginya azam azam aku? -.-"


kalau ada orang pinang sekarang, terima jelah!
nak mati! mampuih mak ayah aku mengamok..


tapi azam tengok drama korea semakin berkobar kobar.
apakah? jangan marah haa. minggu pertama takde assignment maa.


:: tgk muncung tu ::





::playful Kiss ::

best! yelah sebab hero tu hero fav aku.
memang hari hari cuci mata :) wink wink.

babai!


14 comments:

HAZIRAH SULAIMAN said...

haha. sy pun rasa2 nak kahwin gak td. tbe tbe jeh. wee

Rozuan Ismail said...

haha..lagi satu tahun je..huhu..harap2 capailah kenyataan tu..

Amirrah Zawani said...

hahaha!!
awalnya plan nak kawen..
dulu i bajet dalam 25 nak kawen..
next year lah.. tp sama lah tak reti masak.. kalo goreng ayam, berdiri jauh sebatu takut minyak meletup.. hahaa :)

Mya Myra said...

hoi tjuk entry nk miang je=))
haha jgn kwen lmbt2 kang masuk angin lemau plak:P

btw da agak da semangat hngat2 taik meow skjap je ada.:p

liyanaziz said...

kak yaya boleh naik umah yana la cani, layan korea dengan ekin n nad2 cte playful kiss.. hehehehe..
abg IP, cepat2 masuk meminang hokeyh!!

eesyaheera said...

lepas kahwin nak tak nak kena masak jugak. masak setakat boleh telan tu okey la. haha

Marya Hana . said...

hazirah sulaiman : kan kan..? aaa. tu lah bukan sy sorang yg rase.. :P

Marya Hana . said...

rozuan ismail : hoh..? i masih study ketika itu.. x kawen lg kot~~~ heeee.. :D

Marya Hana . said...

amirrah : wah. u look younger than ur age la dear.. :)24 la tahon ni..

tawu xpe.. kah kah. minyak meletop lari sebatu..

Marya Hana . said...

mya myra : yep. dksue sgt memahami bab2 azam tu . wakakkakaka :D

aaa. tajok entry nii ah membawe dksue utk membaca sini ann.. kah kah

Marya Hana . said...

yana aziz : ohh yeke. ekin ngan nad ehh..? cantek.. ape2 leh amek cte korea kat diorg. kah kah. erk..~ abg ip..? sape tu..?? wakakka kejam kejam..

Marya Hana . said...

eesyaheera : hoh..? mcm 2 plak..? nnt laki x syg.. aaa.. camne tu..? jom pi kelas masak! :)

rosedila abdul rashid said...

yaya, playful kiss tu best sangat kan. comel je citer die.
hehe

Marya Hana . said...

rosedila : yep.. smpai sekarang masih terkenang baek seung jo kakakakkakak :D