ARIGATO GOZAIMASU.

Monday, December 27, 2010

Kalau Tak Couple, Kau Tak Laku!

Nak cari ilmu ke nak bercinta sakan? zaman sekarang ni bukanlah macam zaman tok nenek kita dulu. nak jumpa pon senyap senyap celah pokok pisang. bunyikan tin tanda isyarat macam dalam cerita P.Ramlee. dah bercinta bagai nak rak lepas tu family pulak tak setuju. dah jadi Ibu Mertuaku. tak ke merana macam tu? kalau aku air mata je confirm dah 99 tempayan. mak bapak sekarang ni at least bagi kebebasan sikit untuk anak anak bercinta. nak dating mak bapak siap hantarkan. feeewiit!




ayah aku pernah kata :
" aku nampak kau bercinta pegang pegang tangan bagai. tengah jalan tu jugak aku ketok tangan dua-dua ekor".

(garang tak bapak aku, ye lah polis katakan)
tp jangan lah korang bayangkan misai dia macam A.Galak tu.
tapi tu zaman sekolah. that's why aku tak bercinta masa sekolah.
ceh alasan lapok.



aku terbaca kat paper METRO hari ni.
tajuknya "Budaya Coupling".


nasihat aku, bercinta bercinta jugak. tapi jangan lupa tanggungjawab sebagai pelajar. tak pergi kelas sebab nak jumpa kekasih aku rasa cara ni paling tak cool. kalau kau failed mana mana subject, kekasih kau tu ke boleh pass kan? memang cirit. then. jenis orang yang lupa member bila dia ada kekasih. aku mengaku dulu dulu aku macam ni. lupa langsong member. bagi aku si dia tu lah segalanya. ish, semangat remaja begitu kuat masa tu. heh. terasa menyesal tak sudah. bila aku terkandas di tengah jalan siapa lagi yang bersama aku? kawan kawan yang banyak bagi semangat. siap lap kan air mata. bawak aku pergi huha huha.yelah , siapalah kita tanpa kawan kawan.


pengalaman tu buat aku ingat sampai sekarang. nak bercinta biar berpada pada. sayang memang sayang. tapi tinggalkan at least 30% untuk diri sendiri. ni ayat nak lebat je. "i sayang u 100%". jangan nak mabok sangat lah der. pasangan yang memahami tu kan lagi bagus. kalau kau nak buat assignment, si dia tu jadi pendorong. ni tak, time nak buat assignment lah nak bergayot tiga empat jam sampai kau pon terlelap kat meja study. what the heyyy? ada otak cuba fikir. kadang kadang kita buat kesilapan kan. takpe, asalkan kita fikir mana yang terbaik untuk diri, family and masa depan kita.


p/s : berpandukan pada artikel, katanya kalau siswa yang tak couple masa belajar ni dipanggil surat khabar lama. kata kasarnya tak laku lah nyah. apa pendapat korang?



:: tak lupa dengan kemalangan yang meragut 5 nyawa ni ::
AL FATIHAH.
yang memandu di jalan raya tu, pandu dengan selamat.
ingatlah orang yang tersayang.




24 comments:

MIMIE AIZA said...

hahaha.. cinta pada diri sendiri perlu jugak kan :)

cik ateen said...

wah tajuk entry gempak!
hehehe..
tau xpe!
anak2 muda skrg couple mcm nk ape jer..
xgeti nk berpada2..
huhu..

Elia Si Jejariruncing said...

aku stuju sgt sal org kapel smpai lupa member. aku br je merasainya. mmbr yg xpenah minat tgk bola tup2 final minta aku tket free. fkr mmbr aku pon bg la.siap aku g hntr n bwk dia g stdium lg tau.ingat nk duk ngn kitorg. tup2 bf dia smpai dia tgl je aku cmtu. ape pnye kwn la cmtu

Razzle Dazzle said...

ish. mak ni surat khabar lama ke nyah??
haishhhh
boyfriend satu!

mira shahidan said...

alaaaa...
mcm tu kira mira tak laku ah.
wow..sedih.hahahaha

syufaa said...

ouhh..betol3! bercinta-bercinta gakk..pelajaran jgn dipulaukan..hak hak!! lg satu klau agak2 prestasi bleh trgugat time bercinta, tumpu pd study dlu kan kan..ade jodoh x kemane lee..

*ouhh, accident tu sgt sedih la bce smlm..al-fatihah~

Marya Hana . said...

mimie aiza : eish. terase mcm comment dgn mimie suhaiza.. x kuasa nyah.. haha. betol2.. pade diri sndri sebenanye kena lebih.. :)

Marya Hana . said...

ateen : bersabar! keh keh. so ateen dah berpunye ke belom..? soklan cepuemas..

Marya Hana . said...

aimie : kawan mcm tu memang aku nak elakkan, tak kose nyah!

Marya Hana . said...

raz : kah kah. lepas tu ni aku panggil kaw paper lame ah ehh..? HAHA. saba nyah.. nnt kaw dapat la bf tuuuu.. :)

Marya Hana . said...

mira shahidan : HAHA.sabar mira.. jgn sedih2 ek. nnt ttibe dapat anak raja, meletop nyah!

Marya Hana . said...

syufa : betol tu. ni kadang assignment bertimbon, boleh plak dok melayang "sayang ayang" bagai..what the heyyy. kikikiikii.

haah. sedih gila bace pasal accident tu.. :(

suraya said...

haha, xsmestinye kalo x kapel mse blaja mknenye tak laku kan..rsenye kapel2 tu juz trend je kotttt~

Marya Hana . said...

suraya : HAHA. betol2. and x semestinya x laku kan..? tah tah jual mahal ke.. bese ah ppuan kena jual mahal sket..

Ip Man said...

hahah!
no komen!
=D

ps: sentiase bg sokongan utk org tersayang.. (u lah tu!)

Marya Hana . said...

ipman LOVE :HAHA. u dlu surat khabar lame.. muahahhaha..

eh eh i ke..? :P malu dah

Khai said...

aku single..cool jer...rmai gk usha2 aku tp x brani rapat2 (statement bangga diri nak mati)..rilek sudaa...xkemana pun jodoh tu.. :)

Marya Hana . said...

khai : HOH. ni lagi 1 penyakit.. perahsantan.. huhu.. betol2, jodoh ade. cuma cepat atau lambat.. :)

juliet. said...

wah. tersentap i nyahh! dlu i pn xlaku. ni dh ada bf kira laku lah tu yea? -.-

Marya Hana . said...

atiq : laku laku.. hehe. sekarang leh tarik nafas lega. kalau x org pggil surat khabar lama. apakah..?

rossoneri said...

hahaha xlaku??sian kita,kita xlakulah nih...hahhaha..ramai budak2 lah,semua bawah umo,tu psl xlayan.. hahaha...yang senior poyo...jadi, kita rilek je ler,kalau ada, ada lah..yang penting jangan terdesak sangat sampai jadi murahan

Farhana Anuar said...

ah kolot la xlaku. sape yg cakap tu? ade jea siswa yg single time blaja. lek jea. aku ni contoh. hahahahaha. :P

Marya Hana . said...

rossoneri : x.. x bermaksod macam tu.. paper tu yg kate camtu.. haha. sabar.. erm, betol lah tu, kang men belasah je sape2, sekali dapat lak yg x keruan, bek single dlu.. lg best..

Marya Hana . said...

fana : kaw xya nak contoh sgt ah.. haha. btaw bf kaw tawu ah..