ARIGATO GOZAIMASU.

Tuesday, June 22, 2010

Oh mama , saya mahu kahwin .

Hampir sepuloh orang kawan kawan aku yang dah naik pelamin . Sedar diri and sedar ruang , memang diorang yang dah kahwin ni nampak matang antara kami . yelah . contohnya , kalau main sorok-sorok selipar kawan , diorang taknak join . Kalau kitorang gelak macam langsuir , diorang gelak ala-ala bunyi tikos bersin je . Pemakaian pon kita boleh nampak . Kita pakai almaklom lah budak-budak zaman sekarang , t-shirt ngan jeans tu kira gembel la . diorang dah mula pakai dress labuh . persediaan jadi isteri solehah . amin ~ moga moga hendaknya . cik marya ? masih suam-suam kuku matangnya . kalau nak cakap secara ikhlas bahawa aku tak matang pon silakan .



Bila masing masing dah ada tanggungjawab . nak jaga laki , anak , mana ada masa untuk kawan kawan . tapi takpe . faham uhh ~ orang dah bekeluaga ni lain sikit . and bulan julai ni , classmate masa diploma nak kahwin dah . semoga bahagia . kahwin awal awal banyak kebaikannya . dapat hindar maksiat . dapat anak awal . nanti masa aku kahwin , dia dah bawak anak satu team bola jaring agaknya . gendong anak kiri kanan . Dikala itu . terasa begitu andartu . hak hak hak . takpe , masih banyak yang aku nak belajar . setakat masak yang simple simple boleh lah . nak masak untuk keluarga , sila lariiiiiii . main masak masak pandai ahh . nak masak for real , uhuk ! tersedak tak henti henti T.T



bakal pengantin baru , yang pakai tudong warna purple tu .
yang macam tak layak jadik pengantin , baju merah tengah tu .
teheee .

Masa konvo nanti , dia ada suami yang nak meraikan . bestnya . aku ? bakal suami .. ada ke ? tehee . tapi sekarang ni aku rasa macam aku dah kahwin , jaga adek aku yg nakal tu macam jaga anak . hope kalau ada anak nanti , bagilah yang mendengar kata T.T letih betol jaga anak tarzan tak makan ajar tu . akak dia kecik - kecik baik je . kah kah kah . apa maknanya aku tekan lif sendiri and tekan sampai level 25 ? yelah . tak percaya tanya mak aku . cuma dah tua bangka ni pulak makin nakal . peace ! ! !


ai pengantin baru muka masam-masam tu nape ? nanti baby tak comel .



selamat pengantin baru sidah :)


10 comments:

IpMan said...

jauh lg pejalanan..
huhu
dah cukup segale ilmu di dade..dah jd jutawan..buleh la den terjah umah u nk minang..akakakakka..
anyway selamat pengantin baru utk kwn u tu.. :)

Irine Nadia MaRceLLo said...

sedang menunggu kad kawen daripda bloggers yg bernama Marya,Taman Keramat , Kuala Lumpur .
. 167 cm / 45 kg .
. Uitm Shah Alam Kampus Puncak Perdana .
. Diploma in Screen Art /07.
.final semester.


bolleyhhhh? ngeh333xxxx

Khai The Kerozer said...

kawen la cepat..nnt jgn lupa jmput sume geng blogger tw..huhu

hudhud said...

hehe sama la tak sabar nak kahwin juga. tp tu lah, masak pun tak reti. setakat nasi goreng lps la. haha :P

Marya Hana . said...

love : mmg ... ~ kot kot i kawen ngan org len k.. i mean abg jonhny ... keh keh keh..

Marya Hana . said...

irene : x boleh nak ignore. sbb segale butir diri diberikan dgn kejam dctu .. ceh . irine dlu la ! blueks :p akak suke single..

Marya Hana . said...

khai : wahhhhh. semua geng blogger ..? mampuih den T.T bape khemah nak kene pasang 2..? keh keh keh..

Marya Hana . said...

hud2 : so.. lepas ni kite masok kelas masak memasak ni same2..

Rara Nasiha said...

nak kahwin dah,tapi calon takda lagi. buleh tak macam tu? hehe

Marya Hana . said...

rara : boleh2... senang2 soh mak bapak carikkan.. bangla keje kontrak ke..