ARIGATO GOZAIMASU.

Friday, May 21, 2010

Cincai-cincai perkara biasa maaa .

Bukan semua orang boleh melukis dengan baik . kecuali pelukis . gila kau ! nak lukis orang badan sasa macam afdlin shauki , terlukis osman kering . aik ? afdlin dalam kategori sasa ke . tu MONTEL . tapi tetap cute miut tau . ambik hati ambik hati, agak-agak selamat tak aku ? :D ada kawan aku , nak lukis muka aku jadik muka pushpa narayan . aa , takpe lebih kurang lah tu . aip ! jangan angkat bakol sendiri . anyone ?


Dalam adik beradik aku . paling tongong melukis aku lah yang menjuarai . bella and affan memang dari kecik lukis menjadi . aku ? kot tiba-tiba ada kuasa " tangan sakti ". maka terjadinya sebuah lukisan yang ermm walau tak cantek , janji ADO ! dari takdo . tapi dengan tangan ini lah . kerja lukisan adik aku si bella tu dapat disiapkan . tu pon pandai aku buat cincai boncai , guna tangan kiri pon boleh . gila ke , budak darjah empat buat kerja budak darjah satu . kalau mengikot tangan sakti ni , cikgu dia gerenti tak percaya lukisan tu si bella tu yang buat , dengan kepakaran cincai-cincai yang biasa aku buat sampai sekarang ni , jadi lukisan tersebut dapat A++ . bila adek aku dah besar , dia lagi pandai melukis dari aku . minat dia lebih kepada fesyen sebenarnya . mana taknya , kalau mak ayah aku flashback , dinding bilik yang berconteng-conteng tu , agak-agak hantu mana punya kerja ? semua makhlok gondol tu punya kerja . ayah kata , bella paling cepat bercakap . umor 3 tahon , dia dah pandai A-Z .


bila semua makin memanjang , al maklom lah . takde manusia yang maken kontot ya . lukis-lukis dah tak main lah bai . kitorang bersaing sapa pandai main game komputer . kalau jadik paling hebat , boleh lah senyum sinis time shut down computer and pergi lepak-lepak . yang orang lain ni , jenoh pikir macam mana nak lebih dari orang nu . yela , aku , affan and bella membesar bersama . jarak tak beza . sebab tu bila bergadoh boleh keluarkan taekwondo masing-masing .


ada adik kecik ni . buat kitorang adik beradik rasa janggal . sebab dapat tengok mainan budak-budak dalam rumah . mama mula beli buku colour untuk anak tarzan tu . ada botol susu kat rumah . and aku belajar cebok budak berak busok tu , aku berak wangi ke ? T.T and hari ni , aku tengok dia dah pandai melukis . semenjak belajar pra-sekolah tu . lepas lukis main gantung-gantung kat peti ais lah , gantung kat dinding keliling rumah . kitorang pon takde semangat berkobar-kobar macam tu dulu . dah macam pusat mengundi lak rumah ni . bergantung-gantungan lah potret " hantu kaki pendek , hantu ada janggot sejempot , hantu mata buntang " .

apa yang mampu aku cakap . aku teruja .



TAHNIAH adik . dah besar pon kau . lima tahon . walau semua kakak dia yang uroskan lagi .
bocor rahsia kau sebab kau takde blog wahai adek ku .
kau masih pakai pampers !! haha . patot cikgu kau pelik nape kau tak pernah pergi toilet .
relax dek . cover ensem ok . tido isap puting lagi , oHH janji tak bagitawu cikgu ! kehkehkeh.






kakak yang seumpama bibik menjaga adik . bangon tiap malam , buatkan susu adik .
adik suka buli kakak . nakal noooooooo !!

:)





14 comments:

Sky Before Pinky said...

tu adeq sayang kakak dia..tu yg buli slalu..hehhe

miss hav0c said...

sygnya kakak ngn adik..adik kau comel siyes comel!

Marya Hana . said...

tak mungkin kerna sayang-alyah :p ~

Marya Hana . said...

miss havoc : akaknye x comel..? camni majok le. :p ~

myra arshad (: said...

tu, nak melukis pun perlukan bakat jugak! :D

wah wah, apa cer ni adk keja buli kakak? HAHA.
tak pa, tu tandanya marya berjaya jadi seorang kakak yang baik

*thumbs up* :))

Marya Hana . said...

myra : sbb kakak x reti mara adek gamaknye T.T

2 seronok kene buli.. wuuuu ~

kembatolo™ said...

tak berhantu ke lukisan dak tu kalo tampal kat dinding?haha

et said...

buli membuli bawak bahgie.^^

Ip Man said...

amboiii..
hemsem btol pic adik u lukis tuuuu..
aahhahaha
=,.=

bella dela rosa said...

haha.comel gile gamba mate juling..
tape da besa ckit kakak buli adik pulak..

Marya Hana . said...

kmbatolo : die pn da macam hantu. dont worie.. :)

Marya Hana . said...

et : OHH gtu ke..? baru taw la ..
kalau macam tu, silakan sape2 nak membuli cik marya ni... BETAMBAH BAHGIE hendaknye.. kehkehkeh.

Marya Hana . said...

love : haha. janggot comel x..? haha ;D

Marya Hana . said...

bella : YES!! itulah yg ditunggu.. nak buli die kaw2.. tyme tu maybe i da ade anak sndri... kuikuikui.