ARIGATO GOZAIMASU.

Thursday, March 11, 2010

Andai kutahu, kapan tiba ajalku.

Masih lagi kome semua dapat tengok senyuman kelat gadis ini. haha :D boleh update blog and menaip macam biasa. nak kongsi pengalaman ngeri semalam . yang membuatkan aku mengucap dua kalimah syahadah entah berapa juta kali + mengingati insan-insan tersayang .

kaknam nak bercerita ( dengar semua )

semalam , kami beramai-ramai pergi recce kawasan untuk shooting. then . antara kami-kami memang semua boleh atau reti membawa kereta . tapi hanya kereta "control" maybe . . termasok aku T___T takde lesen lagi. so, kawan aku yang sorang ni je ada lesen . kitorang memberikan harapan yang penoh ibarat ibu bapak korang harap korang belajar bersunggoh-sunggoh and dapat beli rumah besar , kereta besar , isteri besar . . setibanya di PETRONAS TTDI shah alam , kawan aku tak dapat budget jarak antara kereta dengan tempat isi minyak tu (apa nama entah) . soooooo . .






prangggggggggg prangggggg!!!!!







bergesel lah kereta dengan tembok kat tepi tu . and lebih tragis , sebelah tayar naik atas tembok kat tepi tu . dalam kereta MYvi yang kitorang naik tu, aku, and kawan aku dua orang je . so kesemuanya berapa anak-anak ? ? TIGA orang sahaja dalam kereta tu. kawan aku yang dudok belakang, dah keluar dari kereta. yolaa . khuatir kereta meletoppp ke apa ke .aku tak boleh keluar sebab aku dudok sebelah kiri driver dimana pintu kereta belah kiri dah kiss tempat isi minyak tu . well , korang boleh imagine kan ? dalam hati kata . .


"kalau dah ajal aku hari ni , nak buat macam mana. .selamat tinggal semua . .maafkan segala ketelanjuran. ."
(andaiku tahu, kapan tiba ajalku ~ lalalalala)


tiba-tiba pulak ter'flashback ! peah punya hutang dua posen tak bayar lagi, terambil pencungkil gigi bedah tak bagitahu hari tu , mama suroh makan aku kata taknak (melawan) tak sempat mintak maap , selalu buli adik-adik ( walau kakak tak mao kalah) T_T


and dua saat kemudian terdengar bunyi "ssssssssssssssss". . aku mula panic! and sekeliling orang dah tengok lain macam. maybe minyak bocor ? atau apa yang tak kena korang rasa ? aku dah rasa macam enjin nak buat hal o wat so ever, aku tak reti pasal kereta. kawan aku teros tekan minyak and jalankan kereta ke depan, and kereta berada di jalan yang sepatotnya iaitu tayar dibawah, ulangan ..bukan di atas tembok tempat isi minyak tu lagi. and teros drive kereta ke tepi. bunyi "ssssssssssssssssss" makin kuat. aku dengan gelabah beroknya keluar cepat-cepat dari kereta, tengok tayar.

TAYAR DEPAN kereta pecah !
nasib ada kawan-kawan lelaki yang gagah perkasa tolong tukar tayar. and then, kereta tu teros tukar driver, kasi azlee khairy yang bawak. abang kental. piuhh~ aku lega .

..
..
..
..
..
..
..
..
..

tapi disebalik semua ni, percayalah para blogger sekalian , aku TRAUMA.
sekali lagi. TRAUMA T_T
(trauma yang melanda, menikam-nikam jiwa- ELITE)

sekian .


20 comments:

pari-pari menyanyi said...

ish.. ko nih,,

haaa elok la ko mintak maaf kat ak ya
bnyak dosa ko kat ak
miahahha

len kali ko psan kat kwn ko tuh bwak kete elok2.
nasib bek tak der pape..

Marya Hana . said...

pari2 : kawan kaw tu kawan aku jugak la baingong...!
cube kaw teka sape..?
yg asyik buat sound effect tulah..haha.

mintak maap.. aku ske bahan2 kaw..ngahahha (tak iklas) aku akan bahan lagi..blueks ! :P

rentan said...

haiya.. berhati2 la

ezany said...

keta driver tu ker bukan eh.. hehe..

Marya Hana . said...

rentan : mmg berhati2..tapi mende nak jadik kan...... lagipon i hanye dudok disebelah pemandu..huhu..

Marya Hana . said...

ezany : bukan.. kete membe i.. so die kena bayar cost tuka tayar tu lahh.. haaa..

TeRRoRRiZZ said...

selamat nothing bad happen....
pas nih lebih hati2 kay...
but jangan fobia pulak nak amik lesen.....
penting tu.........
basya!!!!!!!!!!!

johnlabu said...

:)

ahmad said...

pengalaman yang best tu....hehehe

Ahmad Syazwan B. Ahmad Tarmizi said...

awak ni pelakon clean n clear ka?

razzle dazzle said...

ya ampunnnn..

trauma gilaaaa..

kalau kena kat ira mmg phobia nak naik kete 3 bulan..

haihhh..

selamat semua selamat..

Marya Hana . said...

terrorriz : OHH xde maknenye. nak jugak lesen tu! pentg.. skang umo dah maken tuooooo.. 21 da. xde lesen cam pelik je..?? uhu.

Marya Hana . said...

johnlabu : die ni asyik sengeh kat blog aku je.. ade sawan ke pe. keh2..

Marya Hana . said...

ahmad : wahhhhh~! bestnye.. macam roller coaster~~ haha.


wan perlis : huh.? cube teka..?? wakakkaka. :D

Marya Hana . said...

raz : mau x trauma.. tapi nak buat camne. terpakse gak la. sbb sem ni pegang management. nak xnak kene gerak jugak... dengan kawan yg bawak kete tu jugak.. (tawakal) + bawak yassin siap! haha.

pari-pari menyanyi said...

weyh cik yaya.. laa si did punya angkara
haa,, ak dapat byangkan waktu tu cam ner muka si did miahaha..

tak pe2 ak maafkan segala kesalahan ko kat ak (tak iklas)miahaha
walaupun ko ,memang suka bahan orang cam nk mampuih...

Marya Hana . said...

pari2 : haa. makcik 2 la punye keje. da le dye 2 cepat panic. so kaw bayangkan la. macam mane aku menjadik seorg ckgu memandu yg "xde lesen", huhu~

heh. 2 belom tahap nak mampuih lagi aku membahan.. x cukop lagi kaw kene 2.. baru skettt~~

Ip Man said...

love..
i bace pon da risau..
len kali u mntk la org yg btul2 yakin bleh drive tu drive k..
risau tol la i taw..

Marya Hana . said...

love : huh.? xde ape la.. kadang2 kite xde choice.. so terpakse la. kate nak buat kerja.. xkan nak harapkan org len tiap mase..

dah2 dont worie..:)

RASTAMAT said...

Dahsyat2..