ARIGATO GOZAIMASU.

Tuesday, March 9, 2010

Aku sama dengan "bibik".

Korang percaya tak cara kita mengemas boleh tafsir diri kita. contohnya, kalau barang-barang sendiri pon main sepok sana sini macam kapal nak terbalik, ni kan pula nak uruskan diri sendiri. ramai yang kata ..

"harap muka je cantik. tapi........."
.

teng teng teng. almari baju macam sarang tikos, meja study macam tempat pembuangan sampah, dan lain-lain lah. macam aku sendiri, mengemas ni memang dah jadik HOBI tetap aku. kalau bersepah, aku rasa macam nak sepak diri sendiri bertubi-tubi. and sangkotkan kaki aku ke atas kepala ke bawah !! ( waHH over ) . kalau buat assignment agak sipot babi lah and sedikit malas. tapi bab-bab mengemas ni, pantang betol lah. sampaikan, kawan-kawan punya meja study pon aku yang tulun kemaskan dek tak tahan nengok rumah yang macam kapal korek meletoppppp. (harap korang baca entry ni) package sapu sampah, mop , buang sampah sareppp, so. upah ? :P adakah aku menjadi seorang bibik yang berjaya ? T__T nanges hentak-hentak kaki. untuk menjadi "bini" pon aku tak pass lagi! haha ! sebab.. sebab.. (perhatian) aku tak pass masak lagi !




!
!
!
!
!
!
!
!
!




:: kiri ( nana ) kanan (aku) ::
ni meja study aku ngan roomate aku masa part4 . memang lah berhias sakan sampaikan nak clearance masa habis sem tu bapak payah doe. tapi kan... aku musykil lah. meja study aku takde buku ke ? wahhh. terkantoi disitu. nampak sangat tak membaca. aku bukan taknak membaca, kang baru minute pertama aku dah berdengkor macam kerbau. ZZZzzz ~ mak alergic la nyahh! ee.. buku.? apa tu buku.? wakakkkaakka ;D

ok semua. pi kemas apa yang patot. kalau nak aku tulun kemaskan, sila dail 017-284 tekantekan tak dapat! sediakan juga jongkong emas sebagai upah :) babai..



23 comments:

kodok hijau the ghost writer said...

ohhh maryaaaa...sudikah kau menjadi isteri ku...dah lama aku cari wanita yang rajin. makna tak jadilah aku nak ambil bibik..

:)

Marya Hana . said...

kodok : oo kaw carik bini utk gantikan bibik la..? boleh boleh..

boleh bla.haha!! kaw carik la yg setaraf ngan kaw..maknenye dikalangan katak o kodok2 sedunia :D

Cik Areen said...

YE!
saye bace entry ini - dr hosemate mu.

Marya Hana . said...

so.? mane upahnya.? haha.
xkan bace je. ape baranggg..

Mr feckry said...

oooommaaakkk...aaaii..sampai kongkong emas..pisang emas buleh le

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

pasni bleh ah panggil bibik marya.. emm bunyi seperti agak sedap disitu!!

Arra JaSmY said...

haha..laps nih kalu nak amik bibik boley lah swuh kamu train die.hak hak.:)

Marya Hana . said...

feckry : pisang emas cume boleh dibawa belayar ~ hehe. x ley xley!

Marya Hana . said...

oshinz : ouh. ! macam sedap la pulak dibuat bibik eh.? huhu. (kesian aku) haha.

Marya Hana . said...

arra : ouh. boleh je. kalau nak train bibik, baik2.. kang bf laarii lak.. terpikat ngan bibik! kakakka ~

hanilopiplopz said...

siyez weyhh.. rami sgt spesis2 muke cantek tp x tau nk kemas.. bilik air x yah ckp arr.. mmg muke aku je dok sental kasi selesa..

*bab masak aku pas weyh! hahaha

NOOR FATIN said...

tlg kemaskan bilik sy skali :P

Marya Hana . said...

nida : haaa. 2 mmg betol.. bilik air, kalau bukan aku beli mop and beros.. idoknye bersihhh...
hehe.
tapi bilik air aku ok lagi la.
bilik air lagi 1, nauzubillah..

Marya Hana . said...

fatin : ehh. mane jongkong emas yg dijanjikan.?haaa. 2 kasi mari dlu..

kodok hijau the ghost writer said...

tergamak ko menghina diri ini...aku mengadu pada kesatuan kodok kodok sedunia..ambil saman makhamah..minta ko jadi hamba abdi utk 3othn di kolam kodok hahahaha

Marya Hana . said...

kodok : silakan.. aku ade lawyer yg loya burok.. kaw mst kalah punye..wakakkaka :D

kodok hijau the ghost writer said...

ok see at court hahahaha..jom myra layan teater gamat

ahmad said...

kalo ko jadi bibik kompom gaji besar ni....hahaha.....

johnlabu said...

:)

cik EPAL said...

ok lepaas ni saya dail :D

Marya Hana . said...

kodok : wooo. aku nak layan teater gamat pulak.? x dapat le jeppp.. ngah busy macam nak mati katak da haaa.. nak shooting mggu depan ni..

Marya Hana . said...

ahmad : mungkin x..... sebab masak pon x pass lagi!! T_T

Marya Hana . said...

john labu : ehh senyum pula....


cik epal : OHH. nak off henset sat!! :P