ARIGATO GOZAIMASU.

Thursday, December 31, 2009

Tegur Salah Tak Tegur Pon Salah . so?

Melampaui batas ! mentang-mentang aku kasik muka sangat. belanja kaw banyak kali. tak pernah marah kaw, tak pernah belasah, (eh pernah pernah) , berani kaw melakukan perkara tu ? apa nak jadi ngan kaw ni ? tak rasa bersalah langsong. sebaliknya kaw gelak-gelak + senyuman sinis melihat aku membuntangkan mata sebaik sahaja lihat semua kelakuan kaw? sekarang, puas hati kaw ? ? ?




::kan aku dah tonjolkan muka yang super duper hodoh, tak senonoh::
ape kes ni? semalam kan aku hang out ngan kawan-kawan. so aku terpaksa meninggalkan adek ngan bibik kat rumah. adek-adek aku yg lain semua ada hal. so, balik-balik dengan sakit kaki penat berjalan, adek aku tarik tangan aku sebaik aku masok pintu rumah.



"kakak.. meh tengok abang affan buat"




::dia kata abang dia yang conteng semua ni ? ? ? ::

logiknya. padahal tinggal dia sorang je kat rumah. takkan la bibik lak yang menconteng.
aku mula rasa nak marah, tapi aku tergelak. sebab cube korang perhatikan lukisan adek aku tu, dia lukes orang. then, dia juga lukis "harta" orang lelaki, yang tak berapa sempurna lah rupanya ye. al maklom la, budak empat tahon melukes. korang nampak tak apa yang aku maksodkan tu ?





::teknologi makin canggih so, pagi tadi aku bangon-bangon tido je, aku tengok henpon dulu::

"maria , cat balik yg adek kaw lukes tu, gi beli cat"
(sms dari mak aku)

so seperti pic di atas, aku sendiri ye mengecat semua yang adik aku conteng tu, sabar jela. nak buat macam mana, kata pon budak-budak. mana lah dia tahu kan. walaupun kertas A4 kemain menebal depan bijik mata dia untuk diconteng, tapi.. itulah hasilnya . cat jela .ada adik laki pon, dia dudok je tengok aku cat + main game . hampeh kelapo ! takpelah ,


::ouh yang ni, aku terjumpa pic mak aku tangkap kat studio. pic lama ni. so aku pon meranjau mak aku, aku lekatkan kat dinding ruang tamu. :D mak aku balik-balik je menyumpah-nyumpah la " ape hal kaw letak pic tu kat ctu? heh.." . dia malu la kot ! tengok pic lama dia. hahak! dengan confidentnya aku jawab, "biar jela, nanti letak merata hilang, kat cni takkan hilang pon". mak aku buat muka redha. belom lagi ayah aku tengok pic ni. kalau tak, ayah aku sekali meranjau mak aku. pheeewwwiit ! yang sebelah tu, pic adek aku ngan arwah nenek aku. dia yang beriya sangat nak letak pic dia ngan arwah nenek aku tu. dah la malam ni malam jumaaat. kikikikiki. ok sekian. lintas langsong dari si pengecat rumah.

peace T_T


15 comments:

z4mr said...

uiks, mak model rupenye..patut la anak pun.... ;)

Didi Nadhirah said...

kretaif erkkk adik tu anyway pandai cat umah yer...happy new year

Marya Hana . said...

z4mr: heh. mane de la..ahahhaha.
mak mahupon anak due2 bukan model. :)


didi : kreatif betol, sampaikan dinding rumah jadik mangsa..
hepy new year juge :)

Farhana Anuar said...

hahaha. kakak. meh tgok abg affan buat. aku xcye si affan da besau panjang wt cmtu. ish3. adik kaw. nakal sunguh. haihhh. ;D

Marya Hana . said...

fana : baru kaw tawu betape nakalnye die. mst kaw x caye kalau aku kate, even 2 minute dye nak dudok diam..

Fahim 'n Alin said...

ade bakat 2..hehe
klaka2..kiut

sara kacak said...

nampak HARTA tu! HAHAHA! kelakar!

Marya Hana . said...

fahim n alin : heh.. kelaka2 jugak. penat pon ade ha. mengecat rumah. x pro pon padehal.

sara : kan....?? dye 2 la, xde mende len yg ley dilukes agaknye.

zack zukhairi said...

cantik lukisan adik kau.

nice entry. :)

Marya Hana . said...

zack : hehe.. cantek cantek..
:) tenx ya..

Xerra Mickey said...

pelik2 je zaqwn ni doe.
kaw plak jd akak yg redha je dpt adek camtuh.
mak kaw pon redha gak dpt anak cam kaw.
hahah.

cik EPAL said...

comel muka dia..yang last tu :)

Marya Hana . said...

xerra : aik .? aku pon kene.? hampeh tol. aku anak yg bek la.

cik epal : hehek. mane de..:)

Ip Man said...

yeahh...
nnt leh tg umah i tlg cat umah k!
ekekeke..
adek u ade bakat melukis..
u ade bakat mengecat..
so kesimpulannye family u mmg berbakat!

Marya Hana . said...

love : siot je u.. huwaaaaaaa. :(
eleh. kot u soh i.. i soh u balik ! wek !